Mycket inpad av ditt bygge minst sagt,,blir klart rå! Jag har själv en fin 580 utan motor 95a,,som står o skräpar tyvärr (ev till salu om någ är sugen bygga om).
Eller kan man lämna den till dig för att få en klon
Men jag funderar på kyliningen som du gjort i kopparrör. Det ser ut att bara vara ca 12-14mm innerdim på rören och kopplas den kylaren in på bef kylsystem "tror" jag inte flödet räcker.
Eller har du någ annan typ av special inkoppling till övriga systemet?
Om inte någ specialinkoppling så blir det enormt lång sträcka vattnet ska tränga sig genom denna kylare och då måste nog dim vara bet grövre för att inte strypa flödet totalt. Din kylare ser ut att vara uppimot 5-6 meter lång sammanlagd kopparlängd!
Vanliga kylelement till skoter har nästan lika bra flöde genom sig som övriga rörsystemet ca 30mm ,,och bygger bara ca 30cm långt bara.
På kompisaren tc 900 har vi strypt ner ingången i motorn ner till ca 19-20mm men bara under en sträcka av 7cm! Där någonstans gick gränsen i dim under kort sträcka innan vi förlorade för mycket flöde.
Risken är att vattnet går för sakta genom kylslingan och därmed även motorn :scared: