artic M.C gose modd!

beckvall

Välkänd medlem
4 maj 2010
778
0
16
sundsvall
ja snön vill man ju ha mer av! nu är de ca 15cm skare och inge annat. 2 grader varmt.... suck! men de ger mig mer tig att hålla på =)

så sen sist ha ja börja sjustera in tändningen och stingertrycket. de vart en sjuk skillnad! har även gjort lite mer på huven. och satt tid lysen så nu ser den ut som en groda framifrån! huven ska slipas spacklas och målas=)

och facktiskt väldigt bra drag i dehär lysena! biltema är inte helt fel ibland =) dock fjärljus men de var ändå en godkänd ljusbild som blev 20-30 meter bred på 50 meters avstånd =) och dom lyser upp runt omkring, inte lika bra som orginal men godkänt med =)

LynxtuktarN

Välkänd medlem
11 jan 2011
1.124
4
16
Obbola
Ser bra ut, men ska det inte göras nå hål för ventilering i huven eller har ja missat nåt ? men tanke på att det är glasfiber så äre ju ganska se tätt :)

beckvall

Välkänd medlem
4 maj 2010
778
0
16
sundsvall
de är ju bra kul med skoter? eller så är de inte det!

låg?

notera fjädrarna bak! dom va inrullade i mattan efter dom hoppat ur hållaren....

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Fan vad trist! Det där hände på min gamla El Tigré då jag låg i 120 blås nere på isen för sisådär 20 år sen. Blev bara skit kvar av mattan... Hoppas du klarade din matta!

Jaockala

Välkänd medlem
28 nov 2009
658
0
16
Är det där i indal???
Hur mycket snö är det isf?
Bor i sundsvallstrakterna, och har hört en del rykten om att det är mycket snö i Viksjö, så funderar på dra uppöver och kolla snöläget så kanske man kan köra lite

beckvall

Välkänd medlem
4 maj 2010
778
0
16
sundsvall
Fan vad trist! Det där hände på min gamla El Tigré då jag låg i 120 blås nere på isen för sisådär 20 år sen. Blev bara skit kvar av mattan... Hoppas du klarade din matta!
aj då lät inte som nån rolig tur de :S jo min matta klarade sig då de gick långsamt =)
Är det där i indal???
Hur mycket snö är det isf?
Bor i sundsvallstrakterna, och har hört en del rykten om att det är mycket snö i Viksjö, så funderar på dra uppöver och kolla snöläget så kanske man kan köra lite
ja en bit upp i skogen är de ca 30 cm så långt jag åkt, men de kan säkert vara mer änu längre upp. och de är mellan indal och liden. =)

emilbackman

Välkänd medlem
29 mar 2011
140
0
16
det var ungefär 35-40cm lite längre upp i skogen när jag va o körde bara en liten bit ovanför där du var :)

beckvall

Välkänd medlem
4 maj 2010
778
0
16
sundsvall
det var ungefär 35-40cm lite längre upp i skogen när jag va o körde bara en liten bit ovanför där du var :)
ja självklart när man inte tar sig dit... men ja träffa på sur gubben och han sa att han skulle bryta sig in hos den som körde på hygget och sno dens nyckel som bevis att man körde på utanför och sedan polisanmäla en.... men vi fick ta bort trädet allafall =)

beckvall

Välkänd medlem
4 maj 2010
778
0
16
sundsvall
så nu ha man plocka isär de trasig. mattan klarade sig helt oskadd men fick syn på att stötdämparen läckte olja.... den är ju NY!? går det att reklamera sådana saker?

och när de gäler dehär så funderar jag på en mono dämpare bak istället för som de är nu med fjädrar och stag år alla håll. vad tror ni om de? =)

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Kör på mono.

Men måste fråga, har du exakt samma cc mått på boggieinfästningarna nu som org? Eller kan du ha flyttat isär det minsta millimeter isär?:-/

beckvall

Välkänd medlem
4 maj 2010
778
0
16
sundsvall
Kör på mono.

Men måste fråga, har du exakt samma cc mått på boggieinfästningarna nu som org? Eller kan du ha flyttat isär det minsta millimeter isär?:-/
ska ja va helt ärlig så kan de fela nån mm men jag tycker ja ha mätt och att de ska vara gradantal mot tunneln på de nya som de gammla. om ja ska köra mono tror ja de blir en Fox Float där ^^

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Låter trevligt med mono.

Men de där gammel boggiena är väldigt känsliga för att flytta isär boggieinfästnings hÅlen. DÅ de där fjädrarna får väldigt lätt för att glida ut på det sätt dina har gjort.

beckvall

Välkänd medlem
4 maj 2010
778
0
16
sundsvall
jaha första långturen i år. 2 mil senare så knaprade den i sig 2 st tändstift.... 2 km senare så går gasviern av... lagom tur. och stiften fattar jag inte varför dom går? jag har mikuni vm 38 or på den med UFO under throtlarna. 22,5 i lågfart och 290 hög (lite lågt) nålen på näst översta. och den äter ju stift som den fick betalt vad kan de vara?

och den drar 6-8 liter milen.........

här är en bild då viern gick. fick bli dragen av gubbens RS viking hem..... lagomt förnedrande!

och sen har ja inte haft fullt throtel lyft helle då ha saknats ca 12mm nu är de löst med min egna lilla mackapär.

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Skulle tro att lågfarten ska ner minst ett snäpp, kanske ner till 15. Brukar behövas med Ufo.

beckvall

Välkänd medlem
4 maj 2010
778
0
16
sundsvall
så nu ha man löst problemet med förgasarna bara lite bestyckning kvar på dom. variatorn blir ja inte klok på till slag på 4300 och maxvarv på start 8870 och sen går den ner mot 8450 hmmm sen boggie raset ja fick är fixat med nya fjädrar och lite smått. och en ny stopp för bakre saxen, istället för en balata rem så vart de en U profil ditsvetsad. och något mer fel fanns de.... ja kröker mina stötdämpare.... ja avskyr skotrar! de löste jag med att flytta upp den 8 mm och fram 15mm så nu går den fritt =)

sen vart de lite körning med och nu ha den gått en bit utan att klatra för mig. men kanske inte ska ropa hej än...