artic M.C gose modd!

beckvall

Välkänd medlem
4 maj 2010
778
0
16
sundsvall
då har man lyckats med massa fina saker igen.... fick en renare gång i motorn och nu börja den kugga över för den pallar inte med effekten... rev lös drivaxeln och kollade. inget av de 4 drivhjulen har samma diameter.... bara att sätta dom i svarven och svarva ner dom till samma.

de ja märkte samma tur va att motorn går ej över 41 grader varm.... har ingen termostat i den lär måsta köpa en men arctic orginal kostar sesådär 1048kr.... och nya insug behöves med då dom hadde stora sprickor i sig, något jag missade när ja plocka ihop motorn.

va och köppte lite polyester till min huv då ja bestämt mig för glasfiber. de kommer nån dag fram över det

och dehär gjorde inte så mycke nu när snön har REGNAT bort igen :'( </3

beckvall

Välkänd medlem
4 maj 2010
778
0
16
sundsvall
så huven är klädd med första lagret. ett lager till ska på och ev glasfiber. men nu vart man nöjd!
och åkte på att svarva nya bussningar till vändaxeln i boggien.... kul. men tittar mna inte första gången så får man skylla sig själv ;)

kul att få feedback! och att de är asker varning tycker jag låter bra då ja gillar hanns byggen!

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Mkt snyggt. Gillar det jag ser. Hade inte skämts över den där.

Har kanske läst dåligt, men vad har du för boggie? Om du inte redan har det så tycker jag du skulle haft ett Tsl boggie

beckvall

Välkänd medlem
4 maj 2010
778
0
16
sundsvall
man tackar =)

det är oginal mountain cat boggien som sitter i (94) skulle vilja ha nå värre men vill inte häller plöja ner allt för mycke i denna gammla maskin då jag inte kommer få tillbaka det =)

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Då rekomenderat jag att du byter ut övre delen av bakre saxen till en nyare, så har du tls funktionen ändå, men mycket billigare:)

Lycka till i övrigt iallafall:)

A

axelsson_vpg

Hehe! Riktigt ful original. Riktigt fet nu!! Snyggt byggt, Gillar dock inte rosa :)

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Inte timbersled. Arctic fick ETT tunnel vid 97 (tidigare på snopro). Och dessa har vinklad tunnel och 2 aluminium "armar" i bakre boggiefästet. = tls boggie (tourqe link system?) rätta mig om jag har fel.

beckvall

Välkänd medlem
4 maj 2010
778
0
16
sundsvall
hehe ja jag ska kolla om ja hitta nå tsl sax då =) skulle behöva byta dedär... IT driften tar i nedre delen av saxen så de går jättte tungt för mattan att snurra :S

och kul med alla roliga komentarer :D!

lite vad ja ha gjort i dag är att plasta kanterna på huven, då jag i min vilda tro trodde att 1 liter polyester skulle räcka till hela huven. så va då ju inte fallet.... kapa minst 2 liter till om de ska räcka till hela =)

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Måste fråga vars du köper polyester? Och vad du ger för det? Brukar kunna vara riktigt dyrt.

Vet att yamahacenter säljer litern för 500kr.

Jag köper 5 litet polyester + härare och väv för 500kr. (prisexempel så du inte köper onödigt dyrt)