Mtx ligger väl lite mittemellan 10 och 11. Bra kurva,men lite mickliga med nitarna.Mulleson tack för din input. Ska se vad som kommer med mitt BMP Steg2 kit i variatorväg. Kanske måste byta ut lite prylar där.
Hur är MTX kontra 10 seriens vikter i radie? 11 serien tycker jag personligen blir så jävla tam efter ett tag. Rapp i starten men sen dör den ju av.
Körde med 150/340 men fick inslag på 5000 vilket jag kände va lite väl häftigt. Ska prova en 120/340 nu var tanken.kör slp 71 2+2g men ska sätta dit 3+3 då min kommer upp i 8550varv kör med slp pipa också 160-340 i primären blev betydligt rappare än original
Den är fin,använt den en hel del. Blir inte alltid som man tror det ska bliDelar lite variatorlära: https://www.dropbox.com/sh/enkgimewdarj3pz/AAC9Y0CPYYVvjd_TB_Q3AFxXa?dl=0
Finns en exelfil som jag fått av Team där man kan jämföra olika helixar-/fjäderkombinationer som kan vara användbar för att förstå sig på vad det är man egentligen ändrar.
har du nått bra tips på helix? kan ingenting om helixsar mer än att det finns raka o inte rakaKör man med pipa så finns effekten vid 8400 och väl där är det 10 hk mer än standard. Då har man ca 20 hk mer än i en PRO =)
Skulle tro att man behöver en brantare helix vid användande av pipa för att slippa vikta på så pass mkt. Sen är en primärfjäder med lågt sluttryck ett måste verkar det som.
lite konstigt det där trodde också jag skulle få skyhögt inslagsvarv ligger på 4400 typ beror det också på vikterna? lite svårare blev den ju att smyga med menKörde med 150/340 men fick inslag på 5000 vilket jag kände va lite väl häftigt. Ska prova en 120/340 nu var tanken.