Kommer prova med att behålla standard helix och se vad det går att få ut av den. Men tänker gå på teams oranga (160-300) i primären och svart/lila (160-240)i sekundären fåse vad som händer.
Frågan är vilka vikter man kan få till bäst efter det bara. Skulle ju vara kul at prova 11 seriens vikter till det där men känns så jävla surt att slänga ut pengar på något som kan bli helt oanvändbart. Finns det att få tag på billigare på nätet någonstans?
Annars blir det väl justerbara. Frågan är vilka man kan få till bäst mot den raka helixen av dom justerbara.
Haha, inte bara jag som har slut på vecko pengen och snålar in på helixen=PVart hittar du den oranga 160-300? Hittar bara 165-310, stor skillnad?
Är inne på ngt liknande som dig, då med slp mtx 71g 2+1 till att börja med
Vad vill du uppnå? Vill du ha bättre backshift eller bättre ax? Isf vart? Mer tryck från början? Mer backshift mot slutet av kurvan? Kan stoppa i mängder av alternativ, säg bara vad som du inte är nöjd medÅterigen till helix.
Jag är ganska färsk inom variatorer.
Vilken helix sitter original?
Vad skulle ni rekommendera till min? Kör med SLP pipa och burk. MTX vikter med 165/310 och blå/lila
Förresten, är det TSS-04 sekundär?
kör själv slp pipa o mtx 71 2+2 o har 8550 så ska sätta dit 3+3 i min kör med 160-340 i primären har inte bytt i sekundären änÅterigen till helix.
Jag är ganska färsk inom variatorer.
Vilken helix sitter original?
Vad skulle ni rekommendera till min? Kör med SLP pipa och burk. MTX vikter med 165/310 och blå/lila
Förresten, är det TSS-04 sekundär?
Ja en 56/42 belastar motorn mer i början än en rak tex 42gradig och en rak 40 går då givetvis lättare än en 42.Går en 56/42 helix tyngre överlag än en rak 40?
Skickat från min SM-G925F via Tapatalk