Var ska man fästa bärstolen då? I skotern/kälken?Om man nu tvunget ska ha småungar med på skotern så tror jag att en bärstol med fyrpunktsbälte kombinerat med hjälm är det säkraste alternativet...
Finns ju för-och nackdelar... Om ungen skulle flyga av skotern och landa på isigt spår så skulle nog hjälmen vara till nytta. Skulle det däremot ta tvärstopp om man kör på an stubbe eller så, så finns ju risken att ungen bryter nacken pga hjälmens vikt.Visst är det bra med hjälm men små barns nackar är inte starka nog för att ha hjälm. Har hört ett mått på max 100g/år och då det knappt finns några hjälmar (förutom hockey/cykelhjälmar) som möter dessa vikter så är det bättre att små barn är utan hjälm.
Tycker den ser farlig ut! Går remmar väldigt nära barnens hals! Skulle hellre haft en likadan där remmarna går runt förarens midja alt. en som får ut remmarna under armarna..http://www.bigfootsnowmobile.com/mm5/graphics/00000001/1066_karrier.jpg Beställde en sån från Amerika.
De går att ta lös alla remmar + att det går remmar vid midjan.Men tror nog jag har fast alla remmar,ser ingen fara för halsen!Tycker den ser farlig ut! Går remmar väldigt nära barnens hals! Skulle hellre haft en likadan där remmarna går runt förarens midja alt. en som får ut remmarna under armarna..
Spökar du nu eller?Var förresten 17-18 då jag förolyckades ...
Okej..Då låter det genast bättreDe går att ta lös alla remmar + att det går remmar vid midjan.Men tror nog jag har fast alla remmar,ser ingen fara för halsen!
ca 30 dollarOkej..Då låter det genast bättre![]()
Vad fick du ge för den??
Satt också framför pappa då, och så fick man gasa lite då och dåTycker det är rätt att barnet ska sitta fram, jag satt själv fram ända tills jag vart 5-6.
Så jag tycker du ska fortsätta med det.