Tveksam till att det går att regga om med turbo utan problem.
Alla tillverkare är skyldiga att ange emissioner på sina maskiner, och monterar man turbo har man förändrat utsläppen.
Vad det gäller bilar så går det bara att turbokonvertera bilar äldre än -75.
Vill man ha turbo i en nyare bil är enda lösningen att slänga in en avgascertifierad motor med turbo från en Turbobil, dvs hänga på turbo på en sugmotor och få det godkänt är omöjligt om bilen är nyare än -75. Dessutom måste drivlina, bromsar mm bytas för att kunna regga som ombyggt fordon med en turbomaskin från en turbobil i en bil utan turbo.
Jag är ganska säker på att samma regler gäller för snöskotrar med tanke på CE märkningar, avgascertifieringar, emissionskrav/gränser.
Om (vilket jag tror) samma regler gäller för skoter som för bilar så måste man byta hela maskinen till en maskin från en skoter med turbo orginal för att ha en chans att få igenom det hela, på bilar ska det SFRO-besiktigas innan reg-besiktning. Jag vet inte om det går att SFRO-besiktiga en snöskoter, och vilka övriga krav som i sådant fall måste uppfyllas.