bottendrag med turbo ?

stecka

Välkänd medlem
24 okt 2005
3.128
1
36
Jämtland,Lit
Nej inget försäkringbolag står för motor skador lr jag har aldrig hört talas om det iaf.

Man måste alltid ha i åtanke att de kan gå sönder om man trimmar sug som överladd
har själv fått köpt en motor till min

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
va synd :( skulle vara kul med en turbomatad mtx :) hm det får väl bli nån annan skoter då ! För utan turbo lär den ju inte vara nåt att ha ?

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
vågar man fråga vad det kostade att reparera motorn? :)

Sen undrar jag om någon har en länk till en videosom visa hurpass bra en nytro mtx går orginal?

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
41
Roknäs
vågar man fråga vad det kostade att reparera motorn? :)

Sen undrar jag om någon har en länk till en videosom visa hurpass bra en nytro mtx går orginal?
[video=youtube;KzrhuidI4cU]http://www.youtube.com/watch?v=KzrhuidI4cU[/video][video=youtube;FsOXT_K6p9g]http://www.youtube.com/watch?v=FsOXT_K6p9g[/video]

Rizzzo

Välkänd medlem
29 nov 2009
252
1
16
Aha ! va bra för jag vill helst ha 270hk kittet då den bara skiljer 15k i mellan 180 och 270hk :) Men på 270kittet så sänker man ju kompet i motorn och då blir det väl sämre botten lr ?

En annan fråga ! Om man har 270hk kittet kan man då ställa ner effekten med ett kanapptryck lr måste man in och ljustera hela systemet då ?
När brytaren (vanlig vippbrytare) är "av" så justeras laddtrycket på gammal hederlig väg via fjäderförspänning, med brytaren "på" så är det MCX ECU som justerar laddtrycket.
Släpper du på förspänningen så sänks även laddtrycket med brytaren "på", TCS ventilen justerar nämligen bara hur mycket luft den ska släppa ut, inte specifikt laddtryck.
Förspänningen är hur långt man måste dra stången för att kunna häkta på den på pinnen, alltså hur långt ifrån hålet är i osträckt läge.

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
Hur är det med excell's helsystem inkl ljuddämpare ! ger det nån effektökning ? (med orginal motorn utan turbo förstås ! )

Wazabi

Välkänd medlem
29 mar 2008
326
0
16
Piteå
Begriper inte problemet alls....
Köp en skoter sätt turbo på den och kör med skotern registrerad som alla andra skotrar? - skulle du braka in i en tall lr liknande så får du ju de på försäkringen iaf..
Finns inte ett enda försäkringsbolag som skulle stå för kostnaderna om en skoter skär? hur kunde ni ens komma i dom tankarna?
Trimmar man en snöskoter 2takt / 4takt får man vara beredd på extra utgifter vare sig det är kolvar remmar drivhjul eller dylikt.

Wazabi

Välkänd medlem
29 mar 2008
326
0
16
Piteå
Med tanke på att Yamaha "USA" erbjuder 180hk turbo och kompressor kit till 2010 och 2011års modell av nytro så kan du juh räkna ut resten ;)

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
Hur gör dom som monterar turbo i nytro's när dom bänkar motorn för att ställa in turbon ? Man bör väl inte pressa motorn till max som man gör vid bänkning innan motorn är inkörd lr ?

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
Tja!

Jag ska köpa en nytro mtx 162" 2011 ! :O)
Men nu är frågan ! ska jag låta åf montera ett mcx 180hk kitt lr inte ? Ni som har detta kitt kan väl skriva lite ang hur era maskiner har funkat med detta kitt osv ?
Sen undrar jag om man kan köra på 95okt bensin med detta kitt ? man sänker ju inte kompet i motorn ?