bottendrag med turbo ?

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
hehe jo ! men jag tänkte mest på att eftersom 180hk kittet ska ge mer gassvar från botten än de andra kitten med mer effekt iom att man inte komsänker motorn med 180 kittet ? och när man ska köra i lössnö så tänkte jag att det vore bättre att smyga ivä såatt inte mattn gräver ner sig i pudret ? Har jag fel ?

Sen undrar jag hur andrahans marknaden för turbomatade nytros är ? är dom svårsålda lr ? Dom på yamaha center sa att efterfrågan på turbo maskiner var liten så jag skulle få sämre betalt för nytron med turbo än orginal om jag byter in den i framtiden ?
Nu tror jag inte att jag skulle tröttna på en turbomatad nytro i första taget :) Det var mest om jag skulle bli arbetslös nån gång så och måste byta till en billigare maskin så kan jag få problem?

Zmeagol

Aktiv medlem
25 sept 2010
84
0
6
Östersund
Du behöver nog inte oroa dig för bottendraget, snarare hur mycket effekt du vill ha på toppen. även om du skulle förlora lite botten så är det inte en gammal 240 turbo vi pratar om.

Monumento

Välkänd medlem
21 jul 2008
1.233
4
38
Norra Sverige
Kan bara svara för mig själv, men jag skulle inte betala dem priserna som ligger på blocket när turbo är monterat, skulle hellre bygga min själv för en större kostnad men det knns som ska man lägga 160TKr på en M8 med turbo beggad, nej tack är mitt svar.

Samma sak med en Nytro eller vilket märke som helst, bygger hellre själv, dyrare men vet exakt allt om den maskinen.

Sen går allt att få sålt handlar bara om pris, som det ser ut nu på blocket så kostar allt mycket och då blir det lite svårare att få sålt, en -10 kostar cirka 10tkr mer än en -11. Då blir det tungsålt gissar jag.

Yamaha_Nybyn

Medlem
16 jan 2010
30
0
1
Älvsbyn
180 hp MCX fungerar mycket bra! min har gått 180 mil och är väldigt nöjd, tänk bara på att köpa vettiga grejor till variatorerna om du ska montera, det som krävas är att du måste justera lite i variatorerna efter före om du ska ha perfekt, annars är det ingen skruvning efter montering. Hör av dig om du vill ha tips på variator vikter ,helix o fjäder !

Goeran

Välkänd medlem
11 okt 2008
166
0
16
180 hp MCX fungerar mycket bra! min har gått 180 mil och är väldigt nöjd, tänk bara på att köpa vettiga grejor till variatorerna om du ska montera, det som krävas är att du måste justera lite i variatorerna efter före om du ska ha perfekt, annars är det ingen skruvning efter montering. Hör av dig om du vill ha tips på variator vikter ,helix o fjäder !
jag håller på att montera ett mcx 180 kitt, så jag är lite nyfiken vad du kör med för vikter o helix.

SamWise

Välkänd medlem
8 feb 2010
101
0
16
Lycksele
tänk oxå på att om du ska sälja skotern så är ju 180 kittet busenkelt att plocka ur och sälja skotern original. Om ekonomin tillät skulle de sitta ett 180 kitt i min XTX=)