Häll gärna i lite oktan booster, inte för att få mera hästar utan för att säkerhets ställa att du har bra bensin.Jag har 180 hk kitet på min MTX 2010. Blev rekomenderad att köra på 98 oktan.
Häll gärna i lite oktan booster, inte för att få mera hästar utan för att säkerhets ställa att du har bra bensin.Jag har 180 hk kitet på min MTX 2010. Blev rekomenderad att köra på 98 oktan.
Dom rekommenderar att man bara använder 180 kittet utan kompsänkning över 6000 fot= 1800 meter. Finns inte så många ställen att köra på i sverige i så fall. Man kan ju alltid blanda i lite räserbränsle om man vill vara på den säkra sidan, fast jag hade nog hellre valt ett kit med kompsänkning.Med tanke på att Yamaha "USA" erbjuder 180hk turbo och kompressor kit till 2010 och 2011års modell av nytro så kan du juh räkna ut resten
Sant!Dom rekommenderar att man bara använder 180 kittet utan kompsänkning över 6000 fot= 1800 meter. Finns inte så många ställen att köra på i sverige i så fall. Man kan ju alltid blanda i lite räserbränsle om man vill vara på den säkra sidan, fast jag hade nog hellre valt ett kit med kompsänkning.
Vid montering av 180 kitet klarar nog dom flesta att hänga dit den....Behöver ju inte plocka ur motorn....Det som är lite knivigt är att svetsa dit muffen till turbon på avgasröret...Jag punktade dit den och tog den sedan till en proffs svetsare som fixade skarven....Och när man hänger dit prylarna själv så får man en bättre överblick om hur prylarna funkar och vad man ska hålla koll på under och efter säsongen....Sätt dit den själv....INGA PROBLEM...Bra beskrivning följer med....ska låta proffs installera turbon ! vågar absolut inte meka med motorn slälv !
Vilket som är bäst,? Ju mer pulver du har, ju mera har du att köra mer, ju mer lössnö kan du surfa i. 180 kittet blir nog bra för dig.hehe ok! :O) men vilket kit är bäst för lössnö åkning ? är 180 kittet för aggresivt i starten ?