Bra kläder några tips

Limpan /

Ny medlem
8 sept 2008
2
0
1
sundsvall
Jag ska köpa nytt skoter ställ byxor och jacka hade tänkt mig något av dessa märken fox,alpinstar eller något annat. Jag behöver hjälp att hitta någon återförsäljare som har fox tex. kom med förslag :p / Limpan
 
E

ejwbegysv

Jag har ganska höga krav på mina kläder då jag kör mycket skoter... Castle byxorna jag köpte förra vintern höll ca 1 månad innan dom började gå sönder, började med att kardbore (eller hur det nu stavas) gick sönder nere på byxorna... Av någon anledning så har dom öppningarna nere vid fötterna på insidan = fastnar i bultarna på chassiet på skotern och går sönder...

Så byxorna häll ca havla vintern.... Jämför jag med mina gamla Scott så höll dom 3 vintrar...
 

Vicke

Välkänd medlem
29 mar 2007
274
0
16
Jag skulle ha lagt pengarna på ett nytt sinisalo-ställ.

Bra kvalla till riktigt vettiga priser !
 

boggen77

Välkänd medlem
29 sept 2007
526
0
16
Mora
Tycker fxr har riktigt bra kläder.. Är super nöjd med mina yamma kläder från fxr
 

Pyrro

Välkänd medlem
12 sept 2005
2.807
1
36
Sundsvall
Tycker Snow Gear har rätt fina kläder, men har aldrig testat dem.

Något som vet något om hur de är?
 

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
Jag köpte en FXR anorak förra vintern och den har gått sönder karborrefästet runt mudden på ena armen. Det kanske inte är så farligt men jag tycker det är rätt illa för en jacka som kostar några tusen.

Edit: Själva tyget är väl i bra kvalité och även de andra sömmarna etc.
 
Last edited:

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Jag köpte ett FXR ställ föra året men löstagbar innerjacka och jag är väldigt nöjd med den. Inget har gått sönder varken på byxan eller jackan.
Förutom att ena dragkedjan till innerjackan gick sönder men ja fick fick ny dragkeja och lämna in jackan till en som böt och FXR stod för lagningen för ÅF ringde och sa vad som hänt.
 

boggen77

Välkänd medlem
29 sept 2007
526
0
16
Mora
Kan ju också säga att alla märken har billigare/dyrare varianter. Dock brukar man få vad man betalar för
 

AdamJ

Aktiv medlem
20 feb 2007
78
2
6
Kalix
Jag köpte ett FXR ställ föra året men löstagbar innerjacka och jag är väldigt nöjd med den. Inget har gått sönder varken på byxan eller jackan.
Förutom att ena dragkedjan till innerjackan gick sönder men ja fick fick ny dragkeja och lämna in jackan till en som böt och FXR stod för lagningen för ÅF ringde och sa vad som hänt.

Vars köpte du dina FXR kläder? var det på heds i lule?
 

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Jag har ganska höga krav på mina kläder då jag kör mycket skoter... Castle byxorna jag köpte förra vintern höll ca 1 månad innan dom började gå sönder, började med att kardbore (eller hur det nu stavas) gick sönder nere på byxorna... Av någon anledning så har dom öppningarna nere vid fötterna på insidan = fastnar i bultarna på chassiet på skotern och går sönder...

Så byxorna häll ca havla vintern.... Jämför jag med mina gamla Scott så höll dom 3 vintrar...
Jänkarna är av samma åsikt ang. Castle...
Sömmar släpper, blöt i arslet av ingenting och materialet mattas fort ut.

Men jäklar va' cooooolt det är med "Monster". :p
 

Max_K

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.534
1
36
Koskullskulle
Blir 3dje vintern med mitt sinisalo ställ! Fyfan vad bra kläder, smidig som en skaljacka varm som en dunjacka. Dock gick byxorna sönder där nere i grenen, men det sydde min farmor och sen dess har inget pajjat. Rekommenderas starkt!

Edit: Dock är det bara 2st fickor i jackan, men jag har inte med mig så mycket, men en börs, kamera och gps får plats lätt..
 

JohanAc

Välkänd medlem
17 jan 2007
250
0
16
48
Lycksele
www.inlandets.se
Inte nåt av märkena du sökte men ja tänkte ja skulle tipsa om nå bra kläder iaf!!
Halvarssons www.jofama.se :rock:
Kan inte rekommendera Halvarssons, köpte ett ställ för 2 år sedan. Sömmar var under all kritik, dom gick isär.

Jag köpte istället ett märkesställ, i detta fall ett Arctc Cat raceställ. Det har hållit extremt bra!

Märkeskläderna är oftast av bättre kvalité, eftersom dom stora drakarna inte vågar sälja skräp.
 
E

ejwbegysv

Jänkarna är av samma åsikt ang. Castle...
Sömmar släpper, blöt i arslet av ingenting och materialet mattas fort ut.

Men jäklar va' cooooolt det är med "Monster". :p
Åhh.. då är jag inte ensammen....

Någon som har kommentar ang. skidoos egna kläder.. Är ju riktigt dyra men får man vad man betalar för??
 

RannerKing

Välkänd medlem
24 maj 2006
1.185
1
16
34
Vittangi/Kiruna
www.LynxTalk.se
Köpte Jacka och byxor från ITAB i vintras. Grymt nöjd är jag över dem! Inga problem att köra i -30 grader med bara underställ under.
Och kvalitén kan jag inte klaga på. Har inga skador på varken byxa eller jacka efter vintern användning,
vilket är många timmar.
Köpte sådan jacka: http://www.idefixteko.se/open_produkter/produktinfo_body.asp?prodid=16633&plats_id=1475
Och såna byxor: http://www.idefixteko.se/open_produkter/produktinfo_body.asp?prodid=16636&plats_id=1475

Rekommenderas starkt!!
 
Last edited:
R

Robin

Någon som provat ut ITABs T&P speed jacka/byxa? Vill ha något med stor rörelsefrihet och smidighet..