Ja, raka rör är nästan ett måste, annars kommer det inte gå, oavsett vilken motor man använderenligt mig.köp en sån där mini pro X och smacka in en 450 4takts crossmotor
dom behöver inte mkt till kylining heller.plus att du inte tappar spec mkt hästar fastän du river bort avgassytemet och kör raka rör
Det spelar inte så stor roll. Men det får gärna vara någon miniskoter från 2000-talet. Lite lättare och modernare att bygga på en sådan kan jag tänka mig. Hela chassiet kommer ju även förstärkas/modifieras, byta dämpare, så det håller för en vuxen person.dieselknugen skrev:får man fråga vad du ska ha för chassi? är det en kittycat min z? eller elan?
et 250?
Jo jag hoppas det jag oxå, men först måste alla idéer falla på plats innan man börjar bygga. Det finns mycket kunnigt folk här på snowmobile, så det är ju bra att kolla läget och fråga efter tips innan man börjarzleric skrev:Jag och en polare har själv tänkt i dessa banor, men eftersom man ej ännu har en stadig inkomst eller är speciellt händig så lär man aldrig få fingrarna ur *****.
Det hade verkligen varit häftigt. Tänkt dig själv komma på en sådan liten sak och blåsa om diverse skotrar, snacka uppkäftigt!
Jag hoppas verkligen att du eller någon annan gör ett sådant här projekt, håller en tråd med MYCKET bilder och till sist ett videoklipp så man får se hur en sådan liten rackare skulle gå
Tanken är ju att få grejerna hyffsat hållbara oxå.. så man kanske inte ska kliva över 50hk? Jag tror nog att 30hk-motorer kan få en miniskoter på 100kg att göra 100km/h med hyffsat acc =) Frågan kvarstår fortfarande om man ska använda en skotermotor på 30hk eller försöka leta efter en 4t crossmotor på 20-30hk. Det finns kinamotorer på 250cc ala 20hk... en lätt trimmad sådan lär väl fungera helt okey? Då kanske man landar på 22-24hk, och då är det ett jämnt register, vilket är att föredra? Man sparar även vikt och utrymme!Andersson skrev:Jag sopade i en CRF500 motor från en gammal cross i en kitty cat för några år sedan, vart ganska så ***** bra flås måste jag säga dock höll inte drivhjulen och mattan särskilt länge så blev slut på det roliga illa kvickt.