EZ ryde boggie kopia

the_darkside

Välkänd medlem
18 okt 2009
2.410
6
38
Bollnäs
Du får flutta fram det nedre främre dämparfästet lite och prova.. risken finns ju att dämparen bottnar innan genomslagsgummina gör sitt jobb.

callahan

Välkänd medlem
12 okt 2011
548
0
16
umeå
hur gör jag då för att ni ska se de vill så gärna visa
"Skaffa ett youtubekonto, är inte svårare än så.
du kan välja när du laddar upp videon att bara dela den med de som har en direktlänk, dvs ifall man söker efter minisillens boggie så visas den inte i sökresultatet. Ifall du vill ha en viss anonymitet. " som melmaq sa??

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Tanken är väl att mattan skall vara lika spänd hela tiden...så det som den sjunker ihop på höjden skall boggien gå bakåt för att ta upp det slacket som annars blir. Men flyttar boggien sig för mycket bakåt i förhållande till vad den sjunker ihop så blir ju mattan för spänd vid ihopfjädringen.

minisillen

Välkänd medlem
3 nov 2011
1.426
0
16
borlänge

Nu står den på egna ben behövde aldrig flytta fram fästet utan jag borrade ett till hål framför som ja satte dämparen i då blev jag av med dödläge känns som slag längd på 50cm minst om inte mer

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
Snyggt, blev ju bra tillslut. Blir intressant att höra hur den kommer funka till vintern

ika

Välkänd medlem
1 jan 2012
1.238
2
38
Luleå
Ropa inte hej förrän du är över ån är ju ett uttryck som kanske måste tillämpas i detta fall. Har en känsla av att du kommer få ett par garagetimmar i vinter. Räddningen är väl att boggien ändå sitter på en gammal slö skoter och körningen blir därefter.
Men en eloge ändå att du rott iland ditt projekt så här långt iaf.
Kan du inte be nån fota dig när du står på skotern så man får se hur mkt den fjädrar?

minisillen

Välkänd medlem
3 nov 2011
1.426
0
16
borlänge
Ropa inte hej förrän du är över ån är ju ett uttryck som kanske måste tillämpas i detta fall. Har en känsla av att du kommer få ett par garagetimmar i vinter. Räddningen är väl att boggien ändå sitter på en gammal slö skoter och körningen blir därefter.
Men en eloge ändå att du rott iland ditt projekt så här långt iaf.
Kan du inte be nån fota dig när du står på skotern så man får se hur mkt den fjädrar?
ja var också intresserad av hur mycket den skulle sjunka så ja mätte. Det blev inte mer en 4cm ja är ganska lätt väger inte mer en 50kg

minisillen

Välkänd medlem
3 nov 2011
1.426
0
16
borlänge

roligt med 20cm nysnö idag

http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/189059_540140642667659_920523587_n.jpg[/IM
Synd nog funkade inte boggien som jag hade hoppats mattan kuggade för mycke fast ja spände till max. Aja man kan vell bygga nått annat av den kom med förslag