Turbon läcker helt klart men den kan ha legat hundra år och torkat ut packboxen så den blir tätarre o tätare. Köp packningsrekond och droppa i koncentrerat rakt in i turbons lagerhus de gör underverk i mänga fall. Låt de dra i några timmar och snyrra runt turbon då o då i några timmar. Ang 5% olja i bränsletanken så ger de rätt stor effekt i en bänk också. Ex en fräsch motor med nya kolvar och cylindrar ger mellan 2-4% mer effekt i hela registret om man ändrar från 3-5% inblandning i tank opch ändrar man från 3-8% ger de ännu mer men inte lika stor skillnad som från 3 till 5%. Ju slutare repigare cylindrar och kolvar man har desto mer effekt ger det. I snabba gokart typ a kart i usa kör man runt 8-10% olja i bränsletanken de har bromsat fram att de ger mest hk även i motocross har man kört stora mängder olja i de fåtal team som har koll på att de ger så bra mos och hållbarhet Jag kör nu i vinter 5% enbart blandning i tank jag skulle vilja köra 8% men de blir för dyrt och innan motorn blir varm ryker de rejält och speciellt med vissa oljer. Mina cylindrar är så slut att den skulle säkert ge mer o mer effekt ända upp till 15% inblandning. En motor som går på 5-8% olja håller extremt mycket längre i bottendelen lagren håller i evighet påstås det men även cylindrar o kolvar. Men 5% extra i tanken låter överdrivet för motorn får säkert närmare 4% på full mutter från separatsmörjningen så 3-4% extra duger gott o väl.