Och så var vi tillbaka i dåtid igen.
Problemet ligger ju inte i dåtid snälla ni.
Nu gäller framtiden, hur vi ska ha en fungerande hobbyverksamhet värt namnet skoter, och som fortsatt kommer kunna förknippas med frihet.
Det du skriver Stig, är givetvis en massa bra åsikter, och du kommer att bli hyllad som kungen bland kidsen nu. ;-)
Jag håller med dig i mycket, men inte allt. Att sänka åldersgränsen till 15 år, är ingen bra idé. Varför vill man höja mopedernas åldersgräns och införa andra körkort osv (inte 100% insatt där)?
Att höja åldersgränsen till 18 år tycker inte jag är ett bra alternativ, vilket jag också sagt tidigare, dock så är en utvidgad körkortsutbildning ett måste.. Och det måste dessutom få kosta en slant att ta körkortet för att kunna hålla en god nivå på det hela.
16 år är fortfarande en rimlig gräns för att få ta del utav körkortsutbildning för snöskoter.
Jag satt och klurade förut, och har kommit på något som jag verkligen tror att myndigheter skulle nappa på. 2 års prövotid på skoterkörkortet! En förseelse, eller max 2 så är det väck. Du får rakt av skriva in dig och utbilda dig på nytt.
Där har vi det.
16 år - riktig körkortsutbildning för snöskoter - 2 års prövotid - 1/2 förseelser under de 2 första åren, och kortet ryker.