när jag var 16 körde jag en Lynx 3900 -88 på 34 vilda hästkrafter. Jag var väl runt 190 cm och 90 kilo då och det varinga som helst problem. Hade väldigt roligt med den till och med. Jag tog mig fram ofantligt bra måste jag säga!Jag tycker att allt de här med effekt begränsning låter så ***** idiotiskt så de är inte sant!
När man verkligen brinner för skotrar så låter de nästan som om de skulle vara ett försök att utrota allt va roligt heter..
alltså allt under 60hk räknas ju som dött, tänk om killen som ska köra väger ca 100+, hur bra går de för han att ta sig fram på en skotern med så låg effekt tro?
näe de är bra som de är tycker ja! behåll de!
Perfekt! Jag är väldigt glad att jag inte tog A-kortet då jag var arton eller tjugo år faktiskt. Visst ville jag ha det då, men jag hade inte förstånd till det. Det är knappt jag har det nu förresten...Alla som inte kan tänka sig att köra något mindre än i värsta fall en 600 vätske måste fatta en sak: Det är ingen rättighet att köra det värsta i synnerhet inte som relativt ny förare.
Jag kör MC på sommaren, det finns en orsak till att 16 åringar inte får sätta sig på en R1:a eller Gixxer 1k direkt. Nu kommer lagen att ändras till att man måste vara 25 år för direktacess, vilket innebär att man måste vara 25 för att ta MC kort för obegränsat om man inte sedan tidigare gått vägen via lätt MC och tung begränsat. Denna lag kommer om 3 år pga. ett EU direktiv. Kan ni 15-åringar gissa vad som är grunden till det?
Skriv gärna här när du åker dit, för det kommer du att göra förr eller senare. T.ex när din fina 800-skoter blir utan soppa eller din fina 250-cross skär ihop.Jaja. Nå även om detta nu skulle inträffa så kommer det inte drabba mig Men jag garanterar att många yngre, även de som inte ens har kör kort kommer köra med 600, 700 och 800or, och jag tror det kommer bli lite som med när man är ut och glider med crossen på sommaren och så kommer gris poliserna och ska försöka jaga ifatt en, men det händer inget annat än att dom får smaka rejält med GRUS! För poliserna har ju absolut ingen chans med en gammel risig 59'a mot en 600 och uppåt, och samma med polisbilen eller någon 200kg tung enduro hoj mot en 250 cross. Nog får dom inhandla lite nyare maskiner med minst 600cc. Det måste ni hålla med om?
Om en polis provköre en båge som ska ha 34 hästar men den har eg 180-190 så misstänker jag nog att det går att känna skillnaden..Ja, ta å tala om för mej hur fan de funkar inom mc!
Aldrig sett en trimmad 125a eller R1or som säljs på blocket som 25kw "på papperet" ? Strypta å reggade som mellanklass, å sen tagit bort strypningarna igen. Enda möjligheten för polisen å sätta dit en är å köra hojjen i bromsbänk/riva motorn i molekyler å granska alla delar...
Det är förresten inte så svårt att skruva av dom två skruvarna till tansken och lyfta på den och kika in i förgasarna/spjällen.
En annan grej med det är försäkringen, man blir utan pengar om man kör ostrypt. Är det värt det?
Sånt lär ju även gälla om det nu blir begränsning på skoter.
Just därför att vi vet hur det är att vara 16 så vill vi ha begränsningar. Det kommer du förhoppningsvis att klura ut om några år också.gasa tills det rasar pojkar bryr inte om den dom äldre vet hur dom är va precis likadant när jag va 16 lika dryga säger bara det tänk efter alla ni som gammla å slitna å se på den gammla goda tiden som ni kalla det. titta lite hur ni själva va som 16 åring jag tror dom felsta här redan börja köra skoter redan vid 13 14 års ålder nej nej sluta haka på dom yngre!
å det där med mc grejer funkar inte alls hade själv lätt mc kort å ska nu ta tung i sommar när man hade besikta skiten så for man hem å av med den gammla motorn å ditt med 250 motorn å levde rövan men nå fan hade man roligt å det kan ingen ta i från mig
Och mc-grejen funkar inte därför att du fuskar och kör olagligt? Varför har du ens körkort för båge då du ändå inte får köra det fordon du kör? :stupid: