andhag:
Håll i hatten men, den göms
in plain sight, folkets hus!
Värdet av en Appleprodukt.
Andrahandsvärdet för en dator med noga valda komponenter utan stora avkall på kvalité är högt. Skillnaden mot en "PC" och en Apple dator är att de finns många många skitdatorer, som är mer eller mindre slit och släng, medan Apple är ett företag med en väldigt hög lägsta-nivå i kvalité.
Men köper du en dator, motsvarande en av Apples billigaste så får du ingen skitdator, ifall man inte aktivt går och köper en Acer. Kikar man nu på Prisjakt så går den billigaste Apple datorn lös på 8500:-, och det är inte den dagsaktuella datorn, utan en tidigare generation, utan deras retina skärm.
Köp en PC till samma pris och du bör kunna vara rätt nöjd, om du inte aktivt köper en Acer, Compaq el. dyligt.
Det jag vill komma fram till är att ifall folk (läs får) skulle sluta snåla i valet av PC första gången de köpte en, så skulle de inte landa till 100% med en värdelös netbook i knät, jag känner att folk är så dumma att de tror att en mac är så mkt bättre än en "PC"
bara för att., en mac är en PC med ett annat operativsystem, oftast.
Det jag regelrätt hatar med Apple, det jag ogillar med företaget kanske man ska säga, är dess användares tro att deras (Apples) produkter är bäst. Det är ju makabert hur ett företag som sysslar med elektronik kan få folk att köa i minusgrader för nästa produktsläpp. Fine, äre på väg till jobbet så är de ju helt ok tycker jag. Annars sitter man väll och är ytterst oproduktiv ändå ifall man bara har tankarna på telefonen man ska köpa 16.10..
Jag har haft denna diskussion många många gånger, och oftast slutar det med att personen jag surrar står med ett illa placerat och ytterst osäkert leende på läpparna, se bilden nedan. Jag säger inte att jag vinner diskussionen, det är inget att vinna, jag har inte "rätt", men ja...
Det som troligtvis är största stickan i det infekterade ståret, Apple, i mitt huve är den yttersta oförmågan att kunna anpassa produkten efter mitt användande. Interfacet hos iPhonen, illa. Filhanteraren "finder" i iOS, vilket skämt. Men men skit samma.. Dags att kliva upp ur soffan, macbooken i mitt knä bränner snart hål i Jeansen.
BTW. Asker.
Det är därför du kapar av dina forsteg och bygger nya?
Bygger om styrstången och sänker ditt styre?
Byter ut Polaris lyftbåge mot en Arctic?
Bygger en ny krockbåge?
Bygger nytt motorfäste?
Jag älskar vad du gör med grejjerna, jag och många andra, men retar mig lite bara när du säger att
de bara fungerar. Iaf när du går i godo för apple.
Och du kan ju inte säga att du aldrig sett en iphone med problem som har måsta lämats in på service? Antingen så har du inga vänner med iPhones eller så har du fysiskt inte tittat på telefonen i fråga. (?)
... nu måste jag gå och.... tvätta... suck..