iPhone 5 - Äntligen

psike

Välkänd medlem
20 sept 2009
1.456
2
38
Skellefteå
Vedträ på brasan: jag fick ny arbetsdator förra veckan med - en MBA. Spöar ju upp gamla Sony Vaion ordentligt och känns såhär i efterhand som ett mycket bättre val än Samsung 9-series jag kikade på innan jag bestämde mig :)

(Insåg ju att samsung tillverkar ju Galaxy och ratade därmed snabbt den laptopen) :)

Fire away!
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Personer som köade för att få en iphone 5 i fredags:

VD:n för byggcity i Luleå.

VD:n för nåiden bygg.

Ägaren till krogarna BBB, allstar och olivers i Luleå samt ägare till uthyrningsföretaget JIAB.

Luleå hockeys tränare.


Du är i gott sällskap psike.

VG citera mig inte, jag ska ta bort detta inlägg om några dagar.
 

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
.. lite kul.

Som den pinsamma loudmouthen och tillika Android Geeken jag är, så hej jag heter Jörgen, and I approve this message.
[video=youtube;7huae767Rxg]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=7huae767Rxg[/video]

.. är kanske lite av en dussinvideo, men rätt kul.
 

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
Östersund / Stora Blåsjön
Hehe ja microkontakten är en klassiker som ofta tas upp :cheesy:
Även om de överdriver känner man igen en hel del av tugget ;)

Men men det känns som att det kommer hålla såhär enda tills de tappar sin position, och då får vi väl börja hata Samsung eller nån istället :rolleyes:
 

psike

Välkänd medlem
20 sept 2009
1.456
2
38
Skellefteå
Sv: .. lite kul.

Som den pinsamma loudmouthen och tillika Android Geeken jag är, så hej jag heter Jörgen, and I approve this message.
[video=youtube;7huae767Rxg]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=7huae767Rxg[/video]

.. är kanske lite av en dussinvideo, men rätt kul.
Den var onekligen väldigt rolig :D
 

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
Jag var nästan lite osäker på ditt uttalande nu Vidgren, men google liiite och hittade tillräckligt gammal statistik och tillhörande källa för att copy och pasta hit de..

Smartphone manufacturers

July 2012 data from IDC for worldwide smartphone sales put Apple and Samsung phones on top for Q2 2012:

Source: IDC Worldwide Mobile Phone Tracker, July 26, 2012


Så positionen de, Apple, ska tappa för att vi ska sluta hata dem är snarare den fiktiva ledarrollen de lösryckt anses inneha, än positionen som kvantitativt största leverantör av telefoner.

Hur som helst, kul "film". Finns ju såklart omvända också, men denna tyckte jag var lite roligare.
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.131
959
113
Stora Blåsjön
Denna statistiken tar väll inte hänsyn till priser på telefonerna. Tänkte på att man kan ju få en samsung smartphone från ca 700kr, Och den billigaste iphonen idag kostar ca 3300kr.
Skulle va lite mer intressant att se en kaka som visar sålda telefoner som kostar 3000kr och uppåt.
Eller varför inte en kaka som visar alla tillverkarna och sålda telefoner i kronor.

Japp på har man beställt sig en iPhone 5 också :)
 

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Sen kan man ju fråga sig hur många skulle köpa dom dyraste telefonerna om det inte gick att få till med olika abonemang och bindningstider.
Tror inte det skulle vara lika många om man som t.ex. för en Iphone 5 32 måste betala ca 7000kr cash
 

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
.. mja, att bara bry sig och räkna det folk som har råd att köpa en dyrare telefon, det känns väll lite Mitt Romney och hans 47%. :3

Statistiken drogs ju bara upp för att visa att de e fullt legitimt att hata Samsung ifall man känner att de är lite imperialistiska och iom att de e den största telefon försäljningen (troligtvis, just nu).
 

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.610
94
48
Örnsköldsvik
Vad för mobiler är ZTE??

Nä abonemang är ju the shit för många. Folk har ju en förmåga att föredra att inte köpa sina saker direkt utan hyra dem i ett par år först.