Blev ett Jävla krux med det här, För lite ström osv.. Drygt att hålla på och byta stator åh hålla på och leta. Skulle kanske bara ha skaffat en mustigare spis ifrån början.
kul kille, bygger ett helt turbo-kit svarvar toppar och grejjar på med spalt bredd och squish och lite spänningsfall så skiter de sig men bara nöta på tills de funkar, men prova att rycka ur lysena fram och testa igen om det räcker med bara det,Blev ett Jävla krux med det här, För lite ström osv.. Drygt att hålla på och byta stator åh hålla på och leta. Skulle kanske bara ha skaffat en mustigare spis ifrån början.
Jo visst är jag rolig? ingen aning vad det är för gnist gap faktiskt, nya stift original gap skulle jag tro.. Vid närmare eftertanke så sitter det nog nå värsting lampor i framlysena:s typ 90/100w.. Kan ju vara dumt.kul kille, bygger ett helt turbo-kit svarvar toppar och grejjar på med spalt bredd och squish och lite spänningsfall så skiter de sig men bara nöta på tills de funkar, men prova att rycka ur lysena fram och testa igen om det räcker med bara det,
va kör du för gnist-gap på stiften?
Ja vi får hoppas på detMogge, Mustigare spis va ju inge bra... Det är ju redan provat Nä till helgen så provar vi att rycka lysena å kolla så handtagsvärmarna är av knacka gnistgap. Sen kommer det gå gött... Eller goare iaf=)
Lörvpöser borde vara standard på alla skotrar!Du får ta å köpa lurvpösar till styret istället, då behövs ingen handtagsvärmare
Soppapumpen är av märket walbro typ lika som askers och oljepumpen är en biltema. Strömmen är likriktad till soppapumpen och mätarna, och halvriktad till oljepumpen då den ska suga mindre ström på det viset och ändå ge tillräckligt oljetryck. Gällande lambdan så är det digital display och inga lampor. Ska prova att plocka ur lamporna och se om det hjälper, är ju typ 200w det.. Har letat efter h4 led lampor på nätet men inte hittat några, finns ju alla andra modeller men inte just h4Jag tycker allt funkar som det ska he he.. Så här ska det funka vid första uppstart.
1. lambdan ska du plasera strax utanför egt sonderna pga av att det inte finns förvärmning på den så avgaserna är föär kalla bakom turbon så den visar nog knas där. Jag har bra värden med sonden ca 40cm utanför utblås och jag har smalbandare utan förv. Den kommer också bara blinka till då och då när bestyckningen stundtals är riktig. (någon sek) Alla lampor på min mätare lyser när den går fett så jag blir bara orolig när dom är släkta för då går den snålt. kolla upp hur din ska lysa vid fetgång!!.
Och som sagt KOSO mät kan behöva likström för att funka.
Ha koll på bränsletrycket så det hela tiden ligger över turbotrycket.
När det gäller soppapumpar och oljepumpar bör man köpa dom snålaste i ström. Jag minns inte vilken soppa pump du hadde och hur amp törstig den är?
När det gäller oljepump som duger har jag inte hittat någon som drar mindre än 50-60watt för att duga . Soppapump finns dock som 40w som duger. Typ förgasarturbo pumpar. Sytec har en snål rackare på 38 watt.
Så med rätt pumpar ska du klara dig på elsytemet du har.Men lyset får du losa.
Turbotryck ska den få om bränsletryck och gnista finns hela tiden. Det gäller att bränsletrycket är över turbotrycket hela tiden. Bara att hoppas på att din btr funkar som den ska!! Annars får du inhandla en melpasi
Då drar den ju alltså mindre än en av mina två 100w framlampor5,5 A x 12 Volt =66 Watt