just nu så sitter det br9eya stift i den, ska införskaffa sånna som boost III rekomenderade tidigare i tråden. allt de där med pitotröret är riktigt kopplat osv, va bara nyfiken vad det skulle göra för skillnad
Då har man gjort ett ryck i garaget igen, hann dock inte provköra nått i dag då det rätt vad det va blev svart ute:wacko: Men jag hann med att göra en ljuddämpade, blev tvungen att göra den pinsamt liten för att få plats men den borde nog ta bort det värsta ljudet:eyebrows: funderar även på att flytta pitotröret till strax utanför turbon.. innan jag ens har hunnit prova, dumt eller klokt? inbillar mig så här i efterhand att det skulle vara mycket bättre..
imorn skall det spruta grejjor om polarisen då! ;-) går nog bra skall du se hoppas krämen räcker till nu för gnista och att det var det som var problemet
jag läre tyvär göra dig besviken, kunde inte hålla mig så jag åkte till garaget igen för att prova, plockade av remmen och gasade.. 5200varv, sen vill den inge mer.. Håller på och forskar lite nu och provar olika saker. Har inte hittat nått "fel" än men jag har inte hunnit prova så mycket heller.. Återkommer lite senare med resultat.
den låter typ sur faktiskt. sur, slö och allmänt trött.. misstänkte att det kunde vara för lite ström men eliminerade det genom att koppla bensinpump, oljepump och mätare på ett batteri. Men det hjälpte inte. misstänkte även att det hade med pipan att göra, att mottrycket skulle vara typ obefintligt eller bara jätte dåligt.. så jag byggde om till liknande original internstinger (lite kortare) men det hjälpte inte det heller.:eviltongue:
plockade bort förgasarna idag och kollade lite, misstänkte att jag kunde ha glömt en trasbit i ett av luftgummina eller nå men så va inte fallet. plockade bort avgasventilerna och kikade också, va fullt med svart sörja där:blink: kan det vara så eller? gjorde rent iaf och svarvade till hylsor för att spärra upp ventilerna. provstartade men problemet kvarstod:mad2: provgasade utan ic då jag borjat köra med uteslutnings metoden men fortfarande bara drygt 5200varv.. suck..
ska tillägga att jag har provat att justera soppatrycket både upp till 0,5bar och ner till 0, och den surar ändå. kan det vara för trång retur? tycker inte att det borde vara det eftersom det går att ställa ner trycket till noll och ingenting.. har ju läst om andra (i bil sammanhang) som haft problem med trång retur, men då har dom haft tryck fast dom skruvat upp justerskruven i topp.
Ändrade inlägget då jag inte hittade ditt plenum och undrade hur stort det var. hittade det nu på första sidan och det ser ok ut.
För pipan med stoooooor stinger och turbo ska funka.
Och sitter pitotröret vid ing till plenium som du monterat så ska det funka klockrent.
prova köra motorn utan trtyckrör och utan soppa tryck. Dvs helt övertrycklöst ,,då ska den varva upp!!
Tokvarva inte så mycket bara, då turbon blåster rätt ut i luiften och kan varva sönder (övervarva)
Visa bifogad bild 8408
sådär ser det ut, ca 1,8 liter. läste någon stans att 3ggr cylindervolymen skulle vara optimalt. verkar som den surar iaf, blir alldeles kladdigt i avgasröret..
de går inte att köra utan tryckrör! de blir förmycke motstånd i pipan då.
låter som att den får för mycke soppa, har du bränsletrycks mätare? hur ser trycket ut på 5000?
Har du koppla alla slangar rätt??
har provat med allt, tillochmed plockat bort btr och kört med helt öppen retur. surar ändå. det ända jag kan tänka mig är att den får för lite luft igenom ett 2" rör, men det känns långsökt de åh. ev att trycksättningen av trottelhusen har nån skum inverkan på det hela.. den vill ju inte varva nått fast jag plockat bort remmen och bara tom kör inne i garaget. Men om man håller full gas och duttar till med handen för röret till plenumet så går den upp i 6000 knappt i nån sekund.. om man stryper den lite så att säga. ska försöka fixa en skiss lite senare på hur allt är kopplat.