det är en 8mm inv slang som är typ 12cm lång det, tror inte att det är det som är problemet men man vet ju inte. ska även prova att sätta tillbaka std pumpen och prova att tomgasa..och funkar det inte med plenumet så hänger du lös turbon och provar igen
ALT att du har för klen retur så soppa trycket skenar?
Det är ett tecken på att den får för lite soppa, blir ju samma som att slå på choken!har provat med allt, tillochmed plockat bort btr och kört med helt öppen retur. surar ändå. det ända jag kan tänka mig är att den får för lite luft igenom ett 2" rör, men det känns långsökt de åh. ev att trycksättningen av trottelhusen har nån skum inverkan på det hela.. den vill ju inte varva nått fast jag plockat bort remmen och bara tom kör inne i garaget. Men om man håller full gas och duttar till med handen för röret till plenumet så går den upp i 6000 knappt i nån sekund.. om man stryper den lite så att säga. ska försöka fixa en skiss lite senare på hur allt är kopplat.
Jo man tycker det, men det blir svårt att förklara allt kladd i pipan och alla massiva avgaser om den skulle få för lite, plus att om man chokar så tvärlägger den av.. har ju även provat att höjja soppatrycket till 0,5bar vilket är på tok för mycket.Det är ett tecken på att den får för lite soppa, blir ju samma som att slå på choken!
Jag tycker den viktigaste detaljen fattas. Trycksättningen från plenium till BTR har du kopplat in den?ja man får ju prova allt, har försökt göra en skiss på allt men det är ju ganska svårt. försöker såhär ist, bränslesystem: ifrån tanken till pumpen sedan ett t-kors den ena till förgasarna och en mätare och den andra till btr'en och därifrån till tanken igen. trycksättning av förgasare: separata slangar ifrån plenum till trottellocken en till varje förgasare. flotörhusen: en slang ifrån pitotröret som delas med ett y-kors och sen in på avluftningen till flotörhusen.
men det blir ju samma sak det för om du mäter på massiplassin så har du ju lika tryck på ingående som utgående till förgasarna.. men jag kan ju ha fel åh, ska prova att sätta tillbaks original pumpen och tomgasa lite då märker jag ju mo det är bränslesystemet som är dåligt..då är det nog det som är felet. köp en massalappii.
När man kör med förgasare måste man reglera trycket FÖRE gasarna dvs sitter 3st anslutningar på t.ex Malpassis btr, Tyrck in, Retur och tryck ut till förgasarna, BTRen du har nu är så att den är avsedd för fuelrails dvs dom reglerar trycket Efter railen, dvs den jobbar på så sätt att den håller konstant tryck på allt som sitter mellan pump och btr, för efter btr finns bara trycklös returmen det blir ju samma sak det för om du mäter på massiplassin så har du ju lika tryck på ingående som utgående till förgasarna.. men jag kan ju ha fel åh, ska prova att sätta tillbaks original pumpen och tomgasa lite då märker jag ju mo det är bränslesystemet som är dåligt..
men den är ju precis lika med std bränslesystem..När man kör med förgasare måste man reglera trycket FÖRE gasarna dvs sitter 3st anslutningar på t.ex Malpassis btr, Tyrck in, Retur och tryck ut till förgasarna, BTRen du har nu är så att den är avsedd för fuelrails dvs dom reglerar trycket Efter railen, dvs den jobbar på så sätt att den håller konstant tryck på allt som sitter mellan pump och btr, för efter btr finns bara trycklös retur