Du skulle ha köpt den här pumpen istället om du vill köra med elpump
http://www.biltema.se/sv/Bat/Pump/Vattenpump/Tryckvattenpump/
Det var jag som använde den på min XP-turbo.
Den pumpen har en elektronisk tryckvakt som pulsar ut strömen till motorn. Ju mer du låter den flöda desto mer ström drar den då den alltid försöker hålla trycket på 1,5 bar.
Du kan då strypa flödet så mycket du vågar tills strömförbrukningen hamnar på en rimlig nivå.
Jag körde med en kullagrad turbo ( GT2860RS ) så jag behövde bara ett flöde på runt 2dl/min. Strömförbrukningen blev då ca 1,5 amp.
Jag mätte upp strömen vid olika flöden och har för mig att den drog runt 4.5A med ett flöde på 2,5l/min.
Om jag var du så skulle jag köra med en mekanisk oljepump för att spara på strömen och få större tillförlitlighet. Elpumpar funkar bäst på kullagrade agg.
Bränslepump från bil kan du nog glömma om du samtidigt ska ha en el-oljepump.
Skaffa en från en skoter eller mc med efi. Jag körde med en från en F7:a.
Strömförbrukningen på den var utan laddtryck 1,3 amp. För varje hekto ladtrycket ökade höjdes strömförbrukningen med 0,1 amp.
Den drog alltså 2,1 amp då jag laddade 0,8 bar.
Lägg ner mycket tid på utformningen av toppen!
Gör du rätt kan du köra med 10,5:1 - 11:1 och ladda 0,7-0,8bar med 98 okt soppa.
Kör med så tunn klämspalt som möjligt ( Tänk på att ta hänsyn till skicket på vevstakslagren!) och en ganska kort squisbredd.
Vet inte vad du har för borr på din motor men jag körde med 10,2mm bredd på mina 82mm i borr.
Det svåraste med allt är att få förgasarna att funka med laddtryck.
Ett tips är att läsa på så mycket du kan om flödeslära.
Jag har någre bilder här som du kanske kan få lite tips av:
http://www.pixbox.se/alb_show_id1155310_page0.html