Kvalité Tobe kläder

Niro

Välkänd medlem
11 dec 2008
228
0
16
Kilaforsfjäll
Jag e då nöjd med min kevlar än så länge. Kört ca 45 mil. Mkt skog. Är väl nån liten rispa på knäna efter polaris fotstegen.
 

ErkkiT

Välkänd medlem
4 apr 2012
320
0
16
Kiruna
Inte ens en tur höll mina Tobe 2.0... sprack upp i sömmen nere vid dragkedjan vid foten på vänstra sidan.... känns ju bra när man betalat 3500kr för dem... nä försöka få tillbaka pengarna och köpa nått annat.. Men det svåra är att hitta bra skal-byxor...

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
Fick just hem ett nytt par byxor. Fick ej pengarna tillbaka. Men ett par 2.0 engine bib istället för artic som jag hade. Verkar lite bättre i än artic då de är gjorda annorlunda i benen och har ingbyggda knäskydd. Kevlar förstärkning i knän och mot skotern i fotändan. Får se om de håller en hel tur den här gången :)

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
 

Storsjo

Aktiv medlem
31 okt 2011
90
0
6
Storsjö Kapell
Kör själv en overall från Salomon vid friåkning, en riktigt bra overall med ett rejält tyg! Har använt overallen en hel del och det finns inga tendenser till sprickor i sömmar eller liknande. Köpte overallen för 2 år sedan för 6000kr. Riktigt rejäl overall med hängslen, recco, snölås i ärmar och lagomt med fickor. Verkar vara svår att få tag på nu men hittade en länk med lite information - http://www.evo.com/one-piece-suits/salomon-conspiracy-suit-2.aspx
 
Last edited:

Leafo

Välkänd medlem
7 dec 2012
982
1
16
Strängnäs, Messlingen
Har kört ca 40 mil med min Kevlar monosuit nu, mestadels skogsbök med ett par fina krascher in i buskage etc. Kan inte ens hitta en lös tråd på den. Grymt nöjd.

Skickat från min GT-I9295 via Tapatalk
 

kenth

Välkänd medlem
27 sept 2011
1.397
2
38
Säter
Låter bra, till skillnad från tidigare år. Hoppas dock på att det tillslut kommer en gore-tex version även om Tomas vill hålla nere priset på suiten genom att välja andra alternativ. Har svårt att riktigt lita på annat än Gore-tex. Andra som kan övertyga om årets suit?
 

callahan

Välkänd medlem
12 okt 2011
548
0
16
umeå
- Blir blöt om röven.
- snölåsen på armarna är för korta. dvs "sträcker" i händerna.
- Småa hål vid låren.
+ sjukt skön i övrigt
2015 kevlar strl XL