eace:Förstod väl det.Kanske ska förtydliga, att jag ogillar tanken på en subventionerad skotertrafik betyder inte att jag sympatiserar med tobleronehandlande eller annat onödigt..
:hmmmm2:
Annars är det en knivsudd att balansera på precis som Stig noterat, motverkas klubbarnas arbete drabbar det oss menligt i det långa loppet, om det inte redan gjort det, Nationella skoterrådets projekttid räcker ju bara till 2012 och snart är vi där med positiva eller negativa resultat.
:hand::hand:
Eventuella kompletteringar i regelverk kommer att baseras på kustregionerna där det finns åtskilliga synpunkter från t ex markägare osv, inte bara på skoteråkare utan även annat, jag TROR att inom min livstid så kommer t ex allemansrätten att ses över och det i begränsande syfte, då Sverige skall vara så rättvist så kommer detta att drabba även inland och fjällkommuner just med inskränkningar.
:blink1::blink1:
Visst, nog kommer det att vara skönt med mindre folk under helger och ledigheter till fjälls men kommunerna måste ju leva också och utveckling av turist/fritidsnäringen är ett sätt så minskar skoteråkningen i kust/inland mht inskränkningar så finns det också färre som kommer upp och bränner pengar på sina ledigheter.
Jag är för den fria åkningen och beredd att betala för den och jag vill att vi själva ska kunna finansiera denna på vettigt sätt och precis som annan verksamhet i kommunerna så ska en del av våra skattepengar gå tillbaka till oss.
Detta så vi dels inte betalar för sådant som vi inte nyttjar och heller inte iom stigande obligatorisk avgift betalar två ggr för samma sak dvs infrastrukturen för skoter vilken är lika berättigad som skidspår, ridhus, hockeyhallar, vatten och VA, energi, vägar........
”Se olla ei paljas noin kuin toruu kun kaksi tapellan”