Det jag vill få fram verkar inte nå fram. Jag säger så här istället. Det kan väl i alla fall inte skada med nån skylt eller? Chansen att plantorna får vara ifred lär väl iaf öka? Det handlar inte om att skoterförare är blinda eller dumma i huvudet utan om att ÖKA chanserna till att plantorna klarar sig. Vilket vi skoteråkare borde vinna på. Jag förstår inte riktigt varför det hackas på mitt förslag när förslaget bara är till för att underlätta för oss som åker och nått vi alla kanske vinner på. Sen om det inte är möjligt att genomföra det är en annan sak, skriv hellre om det än om IQ-nivån på dom bakom styret. IQ:n är som den är och dom personerna går det nog inte att göra nått åt tyvärr.Jag envisas fortfarande med att tro att det finns en och annan som inte tänker på att det är planterat, visste dom om det innan dom åkte ut på planteringen så skulle nog många avstå. Visst är det förarens skyldighet osv... men alla vet väl tex hur lätt det är att tänka på nått annat efter vägen och helt plötsligt kör man 110 istället för 90, glömmer högerregeln, glömmer använda blinkers tex....
Jämförelsen med nån åker haltar lite och stubbar är inte en meter höga heller. Jag åker lössnö och det kan vara 1m med snö eller gärna mer. På en åker så ser man underlaget man åker fyrhjuling på, på sommaren... med 1 meter puder eller mer vad ser du av stubbar och plantor då.
Nu lämnar jag denna tråden. Jag tycker iaf att skyltar är en bra idé