Lite hojfilmer..OBS se ej om du e moralkärring

Maverick

Välkänd medlem
27 okt 2007
552
0
16
Norrtälje
Sv: Lite hojfilmer..

tack tack..:beer::bootyshake:

finns det rätt och fel vägar menar du ??
Japp, det finns bra och dåliga vägar att köra fort på.
Ett dåligt exempel är en väg med mycket trafik och hög olycksstatistik på.
Länsväg 276 är en sådan.

Nu ska jag inte påstå att jag inte kör fort, men jag väljer mina vägar och tillfällen.
 

nicotin

Medlem
26 dec 2008
42
0
1
stockholm
Sv: Lite hojfilmer..

Japp, det finns bra och dåliga vägar att köra fort på.
Ett dåligt exempel är en väg med mycket trafik och hög olycksstatistik på.
Länsväg 276 är en sådan.

Nu ska jag inte påstå att jag inte kör fort, men jag väljer mina vägar och tillfällen.
vi väljer våra också..men kustvägen var en av dom som dock är roliga att åka turbobusa på..dock utfarter och vilt på..

bästa svängen erbjuder dock rr banorna på..
inte allmän väg men vi är adrenalin knarkare på både gott och ont..

antingen ser man filmerna och blundar el ser filmerna och gillar..
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Sv: Lite hojfilmer..

En enda bilist som väljer att byta fil helt plötsligt..

Då dör du..

Kanske dom i bilen också..

Sorry, jag kan inte tycka att detta är fränt. :confused:
 

nicotin

Medlem
26 dec 2008
42
0
1
stockholm
Sv: Lite hojfilmer..

En enda bilist som väljer att byta fil helt plötsligt..

Då dör du..

Kanske dom i bilen också..

Sorry, jag kan inte tycka att detta är fränt. :confused:
sorry om du tycker så..:afraid:

jag e inte av samma åsikt.

såg du ngn sådan situvation ?

Inte jag..
 

xcOOb

Välkänd medlem
25 feb 2007
1.032
1
16
Gävle
www.skogenracing.com
Sv: Lite hojfilmer..

går inte o visa sånt där här som du märker ;) mycket folk som ej uppskattar filmer av den där sorten.. Har inget emot de själv dock..
 

nicotin

Medlem
26 dec 2008
42
0
1
stockholm
Sv: Lite hojfilmer..

går inte o visa sånt där här som du märker ;) mycket folk som ej uppskattar filmer av den där sorten.. Har inget emot de själv dock..
jag märker att det e en del moralkärringar här..

trist då jag själv tävlade som junior i skotercross och även enduro och då älskade folk då det gick fort..

tydligen e jag gammal och grå..

el så flödar dubbelmoralen..

kör inte för fort..
 
B

Biosteel

Sv: Lite hojfilmer..

jag märker att det e en del moralkärringar här..

trist då jag själv tävlade som junior i skotercross och även enduro och då älskade folk då det gick fort..

tydligen e jag gammal och grå..

el så flödar dubbelmoralen..

kör inte för fort..


för många här flödar dubbelmoralen fortare än en fulltankad skidoo på sjön :) men inga probs. grymma filmer =) så det ska köras :) det finns moralkakor överallt ingenting attbry sig om =)
 

Marqus91

Välkänd medlem
18 okt 2007
556
1
16
Sandviken
Sv: Lite hojfilmer..

såg du ngn sådan situvation ?

Inte jag..
Är du dum i huvudet eller? bara för att en situation inte kommer me på film så finns dom inte eller?

kommer inte gråta ifall du skulle köra ihjäl dig, däremot så skulle jag tycka jävligt synd om dom du skulle kunna krocka med.

Ps. Kör inte enligt lagen jag heller, men som han sa ovan välj rätt väg och rätt tidpunkt (jävligt onödigt att riskera andras liv)
 

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
nu får ni lungna ner er för fan.
allt kan väll hända och jag tippar på att grabbarna vet vägen och vet hur trafikflödet är.

ides inte kolla så mycket då jag inte tycker det är så kul att titta på en hastighetsmätare på film men 225 är väll inte så farligt fort på turbohayabusa.
jag tycker det mest hadde varit roligt att bli omkörd av en sån hojj i den farten.
vet dom bara vad dom håller på med så...och det antar jag att dom gör.
sluta grina nu,
 
B

Biosteel

Antagligen inte med tanke på hur den är i verkligheten.
Jag kör på den vägen för ofta.

och dom flesta olyckorna beror på att det kommer en mc farandes i 225 blås eller :)? du borde ju veta eftersom du kör på den vägen ofta :)
 

Maverick

Välkänd medlem
27 okt 2007
552
0
16
Norrtälje
och dom flesta olyckorna beror på att det kommer en mc farandes i 225 blås eller :)? du borde ju veta eftersom du kör på den vägen ofta :)
Det händer en del gånger per år ja.
Och andra sidan är det nog inte så många som blåser runt i 230-250 på 70vägar, så många puckade människor finns nog inte i Sverige (och så många ser man inte på somrarna).
Det kan bli en följdolycka men oftast så blir det enbart en "nära ögat" upplevelse.
Jag skiter fullständigt om killen i MCn dör, det är alla oskyldiga som får lida av någons adrenalinstinn.

Hade killen kört på en mer lämplig väg med betydligt färre bilar så hade jag inte gnällt.

Uttala dig inte förrän du har kört på vägen i fråga.
(Hade jag blivit omkörd i 250 på 276an så hade jag ringt polisen så de kunde möta upp aset i Norrtälje.)
 

ExIISx

Välkänd medlem
1 jan 2000
350
0
16
Krokom Swe
Ja ja.. tack för den nu Nicotin. Från att först ha längtat till vinter, lägger du in en sån film.. ohh vad jag saknar ljudet, sommarnätter, bus....
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
Är själv hojjåkare och måste säga att det finns en sak som är bättre än sex.
En trimmad sporthojj med trottlarna i taket och man känner hur armarna blir 20 cm längre.
Det ni..
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Först och främst beror de flesta trafikolyckor på förarfel. Vidare så är det få olyckor som beror av farten. Typ, 10% eller liknande. Och nej, kom inte och tramsa med att "vägverket har minsann sagt på tv att...". Vägverket är mutade och korrupta hela högen, de vill bara lura i svenska folket att fartkameror verkligen har något existensberättigande.

När det gäller mc-olyckor så är det oftast singelolyckor som gäller så om det händer något så är det statistiskt sett mest sannolikt att bara mc-föraren dör.
 

nicotin

Medlem
26 dec 2008
42
0
1
stockholm
Det händer en del gånger per år ja.
Och andra sidan är det nog inte så många som blåser runt i 230-250 på 70vägar, så många puckade människor finns nog inte i Sverige (och så många ser man inte på somrarna).
Det kan bli en följdolycka men oftast så blir det enbart en "nära ögat" upplevelse.
Jag skiter fullständigt om killen i MCn dör, det är alla oskyldiga som får lida av någons adrenalinstinn.

Hade killen kört på en mer lämplig väg med betydligt färre bilar så hade jag inte gnällt.

Uttala dig inte förrän du har kört på vägen i fråga.
(Hade jag blivit omkörd i 250 på 276an så hade jag ringt polisen så de kunde möta upp aset i Norrtälje.)
dom får jättegärna möta upp oss i norrtälje..dom har stått där med både hink och spade och gräddvisp tidigare men jag stannar sällan och snackar med dom..