Lynx Boondocker by Chris

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Väntar på det nytryckta dekalkittet ( som förhoppningsvis skickas idag) och delarna till boggien som jag ska få på torsdag ( förhoppningsvis). Men jag tar inte ut något i förskott nu då jag sett att det kan strula på dom mest oanande ställen :(

^jocke

Välkänd medlem
28 okt 2005
329
1
16
39
Örnsköldsvik
Har du någon bild på originaldynan som man kan jämföra med vad som gjorts. Ser snyggt ut i alla fall. Blir kul att se en helhet när den är helt klar.

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Det som är gjort är att dom röda sömmarna är tillagda..annars lika som original.

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Svarvat och fräst nya bussningar till vändaxeln för att förebygga ev. problmen med att skruvarna lossar.

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Har fått hem lite delar till boggien.
Hjulen är specialtillverkade enligt mina ritningar och dom är också olika för höger och vänster sida. Detta för att det ska se lika ut från båda sidorna ( det som skilljer är alltså från vilken sida lagret är monterat)

Fick också hem dekalkittet idag

Carrera

Välkänd medlem
11 jan 2012
580
4
18
Synd att det röda på dekalkittet inte matchar det rödlackerade på skotern
-eller är det kameran som gör det?

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Synd att det röda på dekalkittet inte matchar det rödlackerade på skotern
-eller är det kameran som gör det?
Det är matchat så nära det går med pulverlack. Dock är det ju olika "blankhet" på dom så på bild ser det lite olika ut, i verkligheten märker man det inte.

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
samma mått som org. i plast? gjorde du något mer runt om bakaxeln
Samma som original. Tanken är att med dessa bussningar så kan ja spänna bakaxel mot skenorna med aluminium mot aluminium istället för mot plast