Lynx Boondocker by Chris

potatisgrisen

Välkänd medlem
21 jan 2013
1.563
3
16
flarken
Jag spontant tycker att styvt 69000kr lät rätt rimligt, med tanke på hur mycket jobb det är om man ser till hela kedjan. Kan direkt säga att skulle dom bara få sälja 1 kit så går dom garanterat med förlust. Men nu ser detta chassie inte ut att vara helt optimerat hållfasthetsmässigt heller men tror ändå att det är rätt många timmar nerlagt enbart på beräkningarna, dom verkar åtminstone ändrat en del geometrier för att göra det lättare att tillverka i kolfiber. Skulle du komma till vårt jobb och fråga pris på en sådan produkt skulle jag nog gissa på 150000-250000 kr.
Hm, styvt 200k för att spara en total på knappt 30kg kändes kanske inte så värt.. Bygg en pro replika för 50k så köper jag den!

Qroz

Välkänd medlem
20 apr 2008
1.262
2
16
33
Umeå
Fan, skulle stanna o såga ned ris innan ja körde genom men dendär, samt köra i bara tjocksockar för att inte råka repa tunneln, h-vete va snygg den blir!!! <3 Svart och rött!

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Nu då jag väntar på dom sista delarna till skotern så fick jag lite tid att experimentera med att anodisera själv i garaget.

Har plockat ihop allt som jag kan nu. Det som fattas är delar till boggien så den kan jag inte plocka ihop och sen skall det göras ett nytt dekalkit

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Tanken är nog att få in lite rött i dynan, men jag har svårt att hitta nån som kan fixa det till en rimlig peng

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Har fixat fästen till spaden idag

Fräste en bas i svart plast

Satte krympslang på skruven eftersom det blir tight mellan skruv och kablaget som går till bakljuset

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Har grejat med lite smått och gott nu då jag väntar på boggiedelarna

Jag gjorde en varmtrådssåg och fixade lite inlägg får verktygen som inte fick plats på variatorskyddet

Det blev 2 lager i lådan :)

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Materialet är som ett tjockt liggunderlag som inte suger i sig fukt. Används för liknade inlägg i verktygsväskor och dylikt :)

backmouse

Välkänd medlem
24 feb 2011
192
40
28
V-ås
Vackert!
Är det en blyplåt du har i badet? Om så var har du fått tag på den?
Tar en fråga till...vad kör du för syra i badet?