LynxtuktarNs lynx 440 racing renovering/upp-piffning!

Status
Stängd för vidare inlägg.

zleric

Välkänd medlem
30 maj 2008
1.856
1
38
Luleå
Kom ju annars ut en fin 44:as på blocket igår för 3k, det är väl ungefär vad man får betala om man inte har jävligt tur =)
 

LynxtuktarN

Välkänd medlem
11 jan 2011
1.124
4
16
Obbola
tjena jag tror att Älvhöjdingen här på forumet har en 38 matta liggandes från sin 440, kolla med han!
a kanske det =) tack för tipset iaf!

Kom ju annars ut en fin 44:as på blocket igår för 3k, det är väl ungefär vad man får betala om man inte har jävligt tur =)
jo ja såg den, men de måst va nonslip till den, och det har jag int, jag vet att det går att köpa till för nån tusing men vafan, ja ork int böka me det, int för det ör så bökigt heller men aa:)
tack endå! :)

Vi säg så här, får jag pengar över så blire 44as, annars så köp ja en splitt ny 32as för typ 3 papp på stenmarks o dubbar den, då jag lix kör 95% ledkörning :)

Sen så börjar pengarna på att sina, många bäckar små så att säga...
 

J.Eriksson

Välkänd medlem
30 apr 2010
986
1
16
Boden
Vi säg så här, får jag pengar över så blire 44as, annars så köp ja en splitt ny 32as för typ 3 papp på stenmarks o dubbar den, då jag lix kör 95% ledkörning :)

Sen så börjar pengarna på att sina, många bäckar små så att säga...
om du 95% led så köp en 38 ripsaw, dom brukar ju inte kosta så mycket och dom håller bra
 

LynxtuktarN

Välkänd medlem
11 jan 2011
1.124
4
16
Obbola
Haha, det brukar bli så, speciellt när man vill hålla på så mycket som möjligt med pärlan. ;)

Riktigt fräsch maskin du har iaf!
Precis=) tackar :D

om du 95% led så köp en 38 ripsaw, dom brukar ju inte kosta så mycket och dom håller bra
Jå lutar åt nåt sånt ja :)

--------

Men just nu så går jag i andra tankar OM skotern, att han åk ut på blocket i höst efter provkörning o sånt...
För att kortfattat ha råd med bättre verkstadsutrustning o dylikt :)

Så jag vet ej om den är kvar hela kommande vintern :unsure:
 

J.Eriksson

Välkänd medlem
30 apr 2010
986
1
16
Boden
Men just nu så går jag i andra tankar OM skotern, att han åk ut på blocket i höst efter provkörning o sånt...
För att kortfattat ha råd med bättre verkstadsutrustning o dylikt :)

Så jag vet ej om den är kvar hela kommande vintern :unsure:
så mycket tid du lagt ut på den och nu funderar du på sälja den, sorgligt, men måste man så måste man
 

PzN_

Välkänd medlem
27 jun 2010
128
0
6
piteå
kan ju bara skicka en liten varning att det är inte att rekommendera att använda gummit som följer med till insugen från blingfactory
har kört en halv vinter med dom och insidan på själva gummit sitter på utblås sidan på kolvarna för att gummit som dom har tål inte bensin tyvärr;(
 

LynxtuktarN

Välkänd medlem
11 jan 2011
1.124
4
16
Obbola
kan ju bara skicka en liten varning att det är inte att rekommendera att använda gummit som följer med till insugen från blingfactory
har kört en halv vinter med dom och insidan på själva gummit sitter på utblås sidan på kolvarna för att gummit som dom har tål inte bensin tyvärr;(
Man tackar för informationen ! :D då vet jag att jag ska fixa annat gummi som tål bensin :)
 

J.Eriksson

Välkänd medlem
30 apr 2010
986
1
16
Boden
har då inte märkt nått på mina gummin som följde med insugen, eller egentligen är det ju silikonslangar
 

PzN_

Välkänd medlem
27 jun 2010
128
0
6
piteå
klyver du motorn ska du se ett det är blåa prickar på utblåssidan, eller om du tar bort gasarna så är det garanterat bort nött där gasarna
suttit har åkt 200mil med dom i vinter och nu när klyft motorn märkte ja det kan rekommendera att böta till slang som tål soppa iaf:D
 

PzN_

Välkänd medlem
27 jun 2010
128
0
6
piteå
kan ju höppas men silikon tål tyvärr inte soppa:p. är ju bara fixa gummi som tål bensin. och det rester som satt sig på kolvarna är inget att bry sig om iaf. nu slutar vi skita ner i tråden ville bara varna för ja sett att han köpt
 

LynxtuktarN

Välkänd medlem
11 jan 2011
1.124
4
16
Obbola
kan ju höppas men silikon tål tyvärr inte soppa:p. är ju bara fixa gummi som tål bensin. och det rester som satt sig på kolvarna är inget att bry sig om iaf. nu slutar vi skita ner i tråden ville bara varna för ja sett att han köpt
Mjo ja får fixa bensintåligt gummi för säkerhets skull :), men det gör inget att ni använder tråden att diskutera såna saker :) det är ju bara massa matnyttig info som jag inte tackar nej till ;)

Jag kan för övrigt tillägga att det går sakta med skotern nu..., då en grund ska förberedas o gjutas i ena garaget och andra saker gör så att skotern halkar ner i min Too-doo lista :)

jag har iaf monterat kullager o packboxar i kedjehuset samt monterat grenröret också samt köpt nya stift,
Ja har en fråga angående stiften, jag kör på br9hes tror jag det var, dom jävlarna var ju fan pissdyra, 130 kr stiftet.
jag undrar vilka stift ni köper? ^^, för de måst ju finnas nå billigare alternativ som håller hyffsat ? :)

eller ja, det beror väl på vilket värmetal dom ska tåla ioförsig:p
 

LynxtuktarN

Välkänd medlem
11 jan 2011
1.124
4
16
Obbola
Okejokej, vi får väl se hur bra den går med domhär stiften, den gick ju kanoners sist med samma stift så det bör ju funka :)

Men nu är det seg rörelse i garaget, har inte fått variatorn än, o dom i finland verkar strula till det, fick ett mejl om att delarna var skickade men vi har int fått dom än? står bara att vi ska kontakta dom, och det har vi gjort men inte fått nåt svar...? nån som beställt från blingfactory förut?
 

LynxtuktarN

Välkänd medlem
11 jan 2011
1.124
4
16
Obbola
Tyvärr..

Nu läggs planerna ner, ska bara montera ihop han då ja köpt matta o insug, sen säljes skotern fortast möjligt:Cry:

Men kan säga att nästa projekt blir mer frääs i, men det är int aktuellt än på ett tag!
 

LynxtuktarN

Välkänd medlem
11 jan 2011
1.124
4
16
Obbola
Nya tag !

Nu jämarns grabbar, skit i de ja sagt om att skotern ska säljas, ja hade inte så stor ekonomisk kris som jag trodde, så nu blir skoter tamejfan kvar på gården o projektet drar igång igen! :bigsmile:

Jag kan säga såhär att nu är då allt monterat för att Starta han, dock inte körklar än, förhoppningsvis är en 38as matta på inrullning i veckan, sen så ska ja ringa efter variatorn, sen i men kedjehusolja o sen är han körklar:bigsmile:

Jag funderar nu på att ta och polera chassiet en sista vända, och sen fixa lite i motorutrymmet:bigsmile:
 

LynxtuktarN

Välkänd medlem
11 jan 2011
1.124
4
16
Obbola
Tjena!

Nu har jag provstartat han och den klöste igång efter 4 drag. Den varvade ut som den skulle o lät allmänt bara bra, bra gassvar osv, (visserligen tomgasa jag bara utan rem o drivning av matta men) bra lät den iaf:bigsmile:

Här är en bild på allt monterat(förutom luftburk och variatorer då)


Uploaded with ImageShack.us

Fler bilder kommer senare då ja skaffat en mattj*vel, har ungefär mejlat runt på 5st mattor varav 3 redan var sålda, väntar på svar från en med en 38as och en med en 32as... så får se hure slutar. Väntar även fortfarande på variatorn...

Blingfactoryaffären sket sig då dom aldrig skickade delarna och det vart ba knas, så nu kommer jag köra på samma insugsgummin ett tag, dom få sprickorna som var är inte djupa + ligger ett lager vulklösning på dom så ett tag håller dom iaf.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.