Märkes***eritråden...

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Det bör dom vara! Ska dom hinna byta all el, reglage och böja till chassit innan vintern så bör motorn vara helrenoverad vid det här laget.
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
44
Umeå/Boden
Nya kolvar ny el och nytt chassi motsvarar väl ungefär vad brp ägarna lägger ut på remmar under en säsong?

Och det är ju mysigare att stå i garaget och skruva än att ligga under en gran och byta 3000 kronors rem för femtielfte gången.


Enda nackdelen med polaris är att det är alltid någon pajas i bekantskapskretsen som envisas med att köra något annat märke så man får åka och slita lös dom stup i kvarten.
Och råkar man parkera olämpligt själv så är det ingen av dom som tar sig upp där man parkerat så slita får man göra själv
 
Last edited:

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
Nya kolvar ny el och nytt chassi motsvarar väl ungefär vad brp ägarna lägger ut på remmar under en säsong?.
och då klarar vi oss en vinter iaf utan att skruva, börja mecka variatorer och byta remmar får dom ju göra vid varje körning. bättre skruva under sommaren och köra under vintern
 

omalley

Välkänd medlem
22 jun 2012
225
0
16
Piteå
Sv: M�rkes***eritr�den...

Temperaturen sjunker och snart breder vintern ut sig �ver sverige, s� det b�rjar bli dax f�r Yamaha �karna att b�rja t�nka p� vinterf�rvaringen.
Se h�r nedan p� �rstidskartan hur l�nge du f�r ha din skoter ute. S� det inte helt pl�tsligt en morgon �r sn� ute och ni m�ste ha skotern st�ende mitt p� g�rden hela vintern.
http://www.smhi.se/vadret/vadret-i-sverige/arstidskarta
Hahahahaha yamahahumor i sitt esse! Klockrent.
 

Busjön-Pol

Välkänd medlem
20 sept 2013
120
1
6
Lycksele
Till er som beställt en ny skidoo 850.
Jag har skrivit en text som ni kan skicka till BRP och uttrycka ert missnöje kring leveranstiden och lite av problemen med gamla 800.

Hello
I live in sweden and love driving snowmobile in deep snow, I also love new tings.
So when your E-tec was launched I bought it, and thought this is the hottest shit you can drive. I was porly suprised when it turnd out to be true, but not in the way i wanted.
The fucking E-tec, ate hundred drivebelts and drank oli like an old chevy truck.
Now when the brand new skidoo became available I thought that, you wold have right all the wrongs, a new engine and driveclutch.
so I ordered a E-tec2, but you are skrewing me again! the shit E-tec2 ate fifty days of the Pow season, before it even been delivered and probebly, still drink oil like an old truck.
Fool me once, shame on me.
Fool me twice Shame on you!
You have to excuse me for poor spelling and grammar, I can't afford proper educating driving your sleds.
 

Backis

Aktiv medlem
15 okt 2010
50
0
6
Sundsvall
Du har inte förstått innebörden av tråden... att samla skiten här och låta de andra trådarna förbli rena och obefläckade av märkestjafs. Så låt tråden leva så blir nog forumet mer informativt och trevligt. My 2 cents....
 

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
Hehe exakt. Ta gliringarna här, grina får man göra på toa...


Skickat från min iPhone med Tapatalk

tror detta var första gången vi var överens, inte illa:)



var med några polare i lule, och dom skulle givetvis in på yamaha så yamahasjuka dom är, kikade på sidewindern och fan vad fet skoter. men då menar jag fet som i fet/tjock. jämförde man med vipern så hade dom ju på den faktiskt smalnat av sidokåporna en aning så det kanske skulle gå att skråa, men sidewindern var ju 1 dm bredare på varje sida. än en gång har dom misslyckats, fast det började bli lite bättre med modellen före så misslyckades dom igen på den nyaste
 

600 cfi

Välkänd medlem
18 dec 2008
542
15
18
norrbotten
tror detta var första gången vi var överens, inte illa:)



var med några polare i lule, och dom skulle givetvis in på yamaha så yamahasjuka dom är, kikade på sidewindern och fan vad fet skoter. men då menar jag fet som i fet/tjock. jämförde man med vipern så hade dom ju på den faktiskt smalnat av sidokåporna en aning så det kanske skulle gå att skråa, men sidewindern var ju 1 dm bredare på varje sida. än en gång har dom misslyckats, fast det började bli lite bättre med modellen före så misslyckades dom igen på den nyaste
Fet/tjock eller inte. Killen i den här filmen verkar inte ha en dålig dag på jobbet... Vill man då hellre tråckla i riset så är det ju valfritt.

https://www.youtube.com/watch?v=uxHmUdlkClY
 

mas

Välkänd medlem
17 dec 2011
1.174
150
63
Säfsen
Såntdär som tvåtaktsromantikerna bara kan drömma om...
Säger han som hyllar skoterfabrikatet som har en utvecklingskurva sämre än LM Ericsson...
Men det är väl så att exklusiva märken har små försäljningsvolymer, som Rolls Royce t.ex. Som faktiskt också är både motorstarka och mer än lovligt tunga, inte funkar de bra i terrängen heller...
 

600 cfi

Välkänd medlem
18 dec 2008
542
15
18
norrbotten
Säger han som hyllar skoterfabrikatet som har en utvecklingskurva sämre än LM Ericsson...
Men det är väl så att exklusiva märken har små försäljningsvolymer, som Rolls Royce t.ex. Som faktiskt också är både motorstarka och mer än lovligt tunga, inte funkar de bra i terrängen heller...
Mest sålda bil i världen är väl Toyota Corolla, så inte blir det bättre med stora volymer va? Eller är corollan med sina imponerande prestanda nånting att imponeras över (driftsäkerheten på corollan dreglar troligtvis 2Taktarna över = skotrar, chinamopeder och tuc tuc)
 

mas

Välkänd medlem
17 dec 2011
1.174
150
63
Säfsen
Vad är det för fel på Toyota Corolla? Jag kör en sådan :madgrin::madgrin:

Men som du säger, den är väl inte så urstark och har inget jättevridmoment... men att dra en släpvagn med ett par tvåtaktsskotrar på går fint, men ställer man en fyrtakts-yamaha på släpet så orkar inte den stackars Corollan så bra längre. Men det kan ju vara för att däcken på släpvagnen blir så väldigt platta längst ned av den tunga lasten :heh: