:blink1:Ajaj, har Yamaha förares partners kallingar? ;-)
Det är nog torrvikt det, men som referens så väger en 11/12 pro rmk 155" 231kg fulltankad och redo för körning.Tjänstevikt ?
du kan ju inte jämföra torrvikt mot körklar, 284kg in running order! 189 kg lim plus bensin, olja och glykol.X-ride 284kg vs pro rmk 189kg vilken väger mest? En Soppråm kan ha 2000hk och hålla för allt, men hur rolig är den att köra?
Prova att använda sökfunktionen på youtube http://www.youtube.com/watch?v=J0r_O63AIggMmm, right...
Det finns en anledning till att det inte finns några Yamahaer med i filmerna som innehåller teknisk
körning...
Man har mycket roligare med en 230/150hk skoter i brant skogsterräng och på skrå än med en 290kg/300hk klump...
Finns flera exempel på det, bla kompisen som snabbt bytte bort sin X-ride 270 mot en Pro 800 när han fick testa en modern lössnöskoter i rätt förhållanden. X-riden hade gått 30 mil...
In running order.. Yamaha satte sina kloka huvuden ihop för att få ner kilona på sin betonggris. Resultatet? 25 liters tank...du kan ju inte jämföra torrvikt mot körklar, 284kg in running order! 189 kg lim plus bensin, olja och glykol.
vars i den filmen såg du en yamaha där det var fråga om teknisk körning? enda yamorna som var med gick ju spikrakt uppför ett berg och 50 m till närmaste träd, alltså rena autobahnProva att använda sökfunktionen på youtube http://www.youtube.com/watch?v=J0r_O63AIgg
Har nu tittat igenom klippet.Prova att använda sökfunktionen på youtube http://www.youtube.com/watch?v=J0r_O63AIgg
Då Yamahaförare i regel inte kan läsa så trodde jag inte att någon skulle märka det....du kan ju inte jämföra torrvikt mot körklar, 284kg in running order! 189 kg lim plus bensin, olja och glykol.
Hallelulja! ..som pastor Hannes i Nile CitySom fd Nytro åkare som skådat ljuset, så skulle jag säga att klippet visar precis hur det är. Ett proffs på en pro och det blir sjuka grejer oc ett proffs på nytron så blir det lite pudersvängar uför och nått hopp bara.
Ok, dom har alltså fullt upp redan med BRP.Kanske inte direkt är nån smutskastning.. men Terje's allservice i polcirkeln/vuohga slutade repa arctic några år sen pga att de vart för mycke jobb
1:32= yamaha, 1:37= yamaha 2:34= yamaha 2:39= yamahavars i den filmen såg du en yamaha där det var fråga om teknisk körning? enda yamorna som var med gick ju spikrakt uppför ett berg och 50 m till närmaste träd, alltså rena autobahn
Tänkte bara visa den mest tekniska åkaren som kör yamma, går inte att jämföra med Crister BrantHaha, flera meter gata mellan träden. Det där var väl inte någon teknisk körning?
Sen kika vid både 0.50 och 1:06-1.07 han var ju fasen in i några av träden där.
Hahaha sopa, eller förlåt C.Brown du körde yamaha så fullt förklarligt.
Här har du exempel på trädkörning (fast inte någon särskilt "teknisk" körning ändå):
[video=youtube;5V4wsOgaWlw]http://www.youtube.com/watch?v=5V4wsOgaWlw[/video]
KlockrentJag måste försvara Yamaha ägarna. Om man köper en ny skoter är ju livet på topp. Fan vad bra den går tänker alla utom Yamaha ägarna. Å vad surt den går :-( återförsäljaren sa ju att den skulle gå som en 800 pga vridet i fyrtacktarn. Jaja får köpa turbo så kanske den inte känns så framtung. Nu tycker han har världens häftigaste maskin men med den starka turbo motorn så är ju mattan rätt kass så jag byter nog den med så blir det bra sen. Men faan vad det går åker ju på rullen jämt men det är klart när jag släpper gasen så dyker jag rätt ner skulle kanske haft en sådan där framvagn som gör skotern körduglig. Vid nästa tur är Yamaha ägaren riktigt nöjd men vilken snö det blir på fotstegen om man kanske skulle haft några andra fotsteg ändå. Sen är det liksom för sent. Hatkärleken är som störst så det är bara handla alla nödvändiga delar som fins för å kunna vara ute med sina tvåtakts kompisar.
Jag skulle då säga att min skoter var bäst om jag bytt allt å kostat på den 250000kr.