Sv: Re: Sv: Märkes***eritråden...
Den största vinsten ligger i direktinsputningen inte i att den är lite extra snål på mellanregistret.
En konventionell 2T som tar in bränslet i vevhuset skickar ut ca 25% av bränslet oförbränt eftersom avgasporten är öppen när bränslet kommer in.
Detta gör dem till smutsiga törstiga grisar helt enkelt med höga utsläpp av kolväten(HC el bränsle).
Så oberoende av hur mycket du gasar så räkna med minst 25% i skillnad.
Fel, då har du missat hur en direktinsprutad 2T fungerar!Nu är de här ju inte seriösaste tråden, men, det är ju så att på full varv å fulleffekt så drar 140kusar soppa för 140kusar små skillnader i effektivitet, så håller du pluggen i en timme ute i pudret är det marginellt olika hur dom drar. Däremot på fis åkning så kan det ge storskillnad, men man har väll inte en 800 för att åka å fis gasa?!?
Den största vinsten ligger i direktinsputningen inte i att den är lite extra snål på mellanregistret.
En konventionell 2T som tar in bränslet i vevhuset skickar ut ca 25% av bränslet oförbränt eftersom avgasporten är öppen när bränslet kommer in.
Detta gör dem till smutsiga törstiga grisar helt enkelt med höga utsläpp av kolväten(HC el bränsle).
Så oberoende av hur mycket du gasar så räkna med minst 25% i skillnad.