Då har du hamnat fel....starta en egen trådOrkar inte märkestjafsa
Då har du hamnat fel....starta en egen trådOrkar inte märkestjafsa
Precis, det går att ladda järnet in i en driva med Nytron... Det ser ut att kunna bli något fränt, men sen tar vikten överhanden och det blir en krasch, därför visar man inte slutet ;-)Orkar inte märkestjafsa, men 2:33 in i http://www.youtube.com/watch?v=J0r_O63AIgg , flippade killen en turbo nytro mot en hängdriva? nån som vet hur landningen gick?
Att inte "orka" märkestjafsa är bara en dålig ursäkt för att man inte har nått bra att komma med om sitt egna märke och man börjat inse sitt misstag i märkesvalOrkar inte märkestjafsa, men 2:33 in i http://www.youtube.com/watch?v=J0r_O63AIgg , flippade killen en turbo nytro mot en hängdriva? nån som vet hur landningen gick?
Sade heller inget om Ural , Buran, NKL-16 eller Motozabaka.....Inte ett dåligt ord om taiga och alpina sherpa samt sinus.
Säger väl en hel del.
I hållbarhet, absolut inte! Men i allt annat...Utvecklingen har alltså inte gått framåt sen min gamla BR tillverkades ?
Tar hellre att skotern drar lite mer soppa än att behöva dela på blocket och fetta in veven varje säsong. Sen brukar kroppen ändå vara trött innan tanken är slut i skotern så man tar sig hem igen.I hållbarhet, absolut inte! Men i allt annat...
Glöm inte att polaris 800 har 140 häst, drar 8L/milen och ändå så hävdar polarisägarna att "hästar måste ha soppa", när etec har 10-15 hästar mer och drar hälften så mycket
Tråkigt att ha en sån tungkörd maskin att man inte orkar åka en hel dagSen brukar kroppen ändå vara trött innan tanken är slut i skotern så man tar sig hem igen.
Nja, klockan var 02:35 o ja va småfull o trött Och jag har inte hunnit provköra skotern än, så jag har ingen möjlighet att inse misstaget ännu Men jag har velat prova en turbomaskin me bra kräm i en 3-4 år nu, så iår var de dags, återstår att se i slutet av vintern om man är nöjd lr inteAtt inte "orka" märkestjafsa är bara en dålig ursäkt för att man inte har nått bra att komma med om sitt egna märke och man börjat inse sitt misstag i märkesval
Kör du mindre än 200 mil per säsong ?Tar hellre att skotern drar lite mer soppa än att behöva dela på blocket och fetta in veven varje säsong. Sen brukar kroppen ändå vara trött innan tanken är slut i skotern så man tar sig hem igen.
Din BR250 är grymm! Har en själv, har bytt ett tändsift 3 remmar och en glödlampa sedan 1986! Bra maskin!Om vi nu ska sammanfatta vad som sagts i denna tråd :
# Polaris är limhögar som måste motorrenoveras var 200:e mil
# Yamaha väger +400kg och går bara på led
# Arctic Cat är gjorda av PVC och går sönder fortare än man hinner laga
# BRP-skotrar äter remmar och E-tec är skräp
Finns det INGEN skoter som håller ?:eyebrows::eyebrows::eyebrows:
Utvecklingen har alltså inte gått framåt sen min gamla BR tillverkades ?
Den är alltså skapelsens krona ??? :nuts::nuts::nuts:
Jamen man kan ju inte klandra dom att dom bara orkar med morgonen med PotatisGrävarna!! Jag personligen tycker ju att de är nog jobbigt att gräva potatis på sommaren!! Så vad är de då på vintern? :OTråkigt att ha en sån tungkörd maskin att man inte orkar åka en hel dag
Trodde dom där Polargrisarna var lättkörda...
vid 3:18 gick det åt helvete för Polarisen också då? med tanke på att dom inte visade slutetPrecis, det går att ladda järnet in i en driva med Nytron... Det ser ut att kunna bli något fränt, men sen tar vikten överhanden och det blir en krasch, därför visar man inte slutet ;-)
Nu är de här ju inte seriösaste tråden, men, det är ju så att på full varv å fulleffekt så drar 140kusar soppa för 140kusar små skillnader i effektivitet, så håller du pluggen i en timme ute i pudret är det marginellt olika hur dom drar. Däremot på fis åkning så kan det ge storskillnad, men man har väll inte en 800 för att åka å fis gasa?!?I hållbarhet, absolut inte! Men i allt annat...
Glöm inte att polaris 800 har 140 häst, drar 8L/milen och ändå så hävdar polarisägarna att "hästar måste ha soppa", när etec har 10-15 hästar mer och drar hälften så mycket
Det är dom, men jag som är väldigt dåligt tränad. Hockey och sånt skit man pysslar med på "havsnivå" räcker inte långt när man är uppe på höghöjd sen och körTråkigt att ha en sån tungkörd maskin att man inte orkar åka en hel dag
Trodde dom där Polargrisarna var lättkörda...
Det var väl Burandt som körde? Det går aldrig åt pipan för honom. Var nog inte tillräckligt snyggt bara så dom klippte i det fallet för att hålla teasern kort.vid 3:18 gick det åt helvete för Polarisen också då? med tanke på att dom inte visade slutet
Ja ledåkning har jag slutat med.Kör du mindre än 200 mil per säsong ?
Skulle jag lätt kunna göra om de var det som behövdes för att få fortsätta köra!.
Sen bensin är ju fasen billigare än läsk, vaskar man inte minst tio liter varje gång man tankar så är man för fattig för att syssla med snöskoterkörning.