Märkes***eritråden...

Qroz

Välkänd medlem
20 apr 2008
1.262
2
16
33
Umeå
Säger precis som jag gör med skotern, man kör inte T-nytro för att de är billigt, man kör den för att de är kul och för att man gillar maskinen (bara för att du inte ska behöva säga något nu så ja, jag vet, du hatar nytro dom är skit osv bla bla bla :p )

Samma gäller BMW lite... ja åker inte BMW för att det är den billigaste och mest hållbara bilen som finns, jag åker BMW för att jag gillar bilen, älskar känslan och dom går härligt efter vägen enligt mig.

är inne på min 3dje BMW nu och har inte kostat på alla 3 tillsammans 10k i renoveringar under mina 4,5 år med körkort, den jag har just nu hade gått 27k när jag köpte den för drygt ett år sedan, och har nu gått 34k, det enda jag har behövt göra är att byta vattenpump (skovelhjulet lossnade 2 dagar efter ja köpte bilen) och byta bromsklossarna fram, inte för att dom var slut utan för att på ena belägget släppte själva bromsbelägget från plåten som håller det... dåligt limmat lr nått?
 

Rundvikarn

Välkänd medlem
När en tysk reservdelsansvarig inte ens vågar skicka ett turboaggregat vidare till en märkesansluten verkstad utan att fråga chefen om lov tycker jag inte det är "ordnung" utan ren härskarteknik .

Har tyvärr under mekanikerkarriären stött på många tyskar som betett sig som om de
haft "stela högerarmar" mot sina underordnade , särskilt i de fall där tyskarna varit
projektansvariga "supervisors" och haft svetsare från östblocket .
 

Grahn

Välkänd medlem
1 jan 2000
456
1
18
45
Norrlänska skogen
Jaha ja, vad fan hände nu när det helt plötsligt spårade ut med snack om fransoser ( canadicker är ju halv***iga fransoser), tyskar, mexikanare osv.. Kan vi inte då passa på att vika bak våra kön (män alltså) så vi får ett extra arsle och sen går vi in i bastun och diskuterar svamp i underlivet iställe..
 

Robin.

Välkänd medlem
4 dec 2013
160
0
16
Såg polaris riderclub på facebook en rolig sak ang slogans som kan passa på en stänklapp som retar folk som kör något annat märke än det man själv kör.
Fanns två bra som skulle då suttit på en polaris ( givetvis )
Hellre herpes än BRP
Garanterat lättare än din

Men tycker det var för tråkigt med respons där, så fyll på med allt ert skit nu och kom på nå jäävligt bra!! :)
 

Rundvikarn

Välkänd medlem
Såg polaris riderclub på facebook en rolig sak ang slogans som kan passa på en stänklapp som retar folk som kör något annat märke än det man själv kör.
Fanns två bra som skulle då suttit på en polaris ( givetvis )
Hellre herpes än BRP
Garanterat lättare än din

Men tycker det var för tråkigt med respons där, så fyll på med allt ert skit nu och kom på nå jäävligt bra!! :)
Har sett en rolig slogan på en T-shirt som skulle passa på stänkan:

" Män med liten snopp kör Polaris"
 

Knacket

Välkänd medlem
22 jul 2012
744
0
16
Skellefteå
Är det inte Polaris riders club som skjuter efter en om man råkar köra av en gren på en fjällbjörk?

Isf ska det stå Polaris=trädkramare (stomkoxxar) på min stänka!
 

Qroz

Välkänd medlem
20 apr 2008
1.262
2
16
33
Umeå
Är det inte Polaris riders club som skjuter efter en om man råkar köra av en gren på en fjällbjörk?

Isf ska det stå Polaris=trädkramare (stomkoxxar) på min stänka!
Hur ska man lyckas köra av en gren på en fjällbjörk med en polaris? Du tror inte limmet släpper först?
 

Knacket

Välkänd medlem
22 jul 2012
744
0
16
Skellefteå
Hur ska man lyckas köra av en gren på en fjällbjörk med en polaris? Du tror inte limmet släpper först?
Jo, det är klart!

Men sammanfattningen av det är alltså att Polaris håller inte, Yamaha är för tung och sjunker istället för att klättra, BRP lovar bra, men veven håller inte förbi granskogen.

Och katten...ja...den får du sköta!
 

bunken

Välkänd medlem
27 jan 2011
1.129
1
38
Moliden Ö-vik
Jo, det är klart!

Men sammanfattningen av det är alltså att Polaris håller inte, Yamaha är för tung och sjunker istället för att klättra, BRP lovar bra, men veven håller inte förbi granskogen.

Och katten...ja...den får du sköta!
Exakt så har jag resonerat när jag köpt mina senaste 4 skotrar och är nöjd glad.
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Alltså är det bara jag som tycker att Rundvikarn är lite kul?
Du har en yamaha BR men kommer ändå in i märkes***eritråden och kritiserar alla andra. Och den sortens självföraktande attityd måste man ändå beundra. Och du blir aldrig elak och därför kan man inte blir arg på dig.
 

bunken

Välkänd medlem
27 jan 2011
1.129
1
38
Moliden Ö-vik
Alltså är det bara jag som tycker att Rundvikarn är lite kul?
Du har en yamaha BR men kommer ändå in i märkes***eritråden och kritiserar alla andra. Och den sortens självföraktande attityd måste man ändå beundra. Och du blir aldrig elak och därför kan man inte blir arg på dig.
Efter som jag ägt 3st br250 så tycker jag bara hans påhopp av alla märken är pinsamma. Lite som vissa på Facebook sidan "vi som bygger bergshästen" som jag vet aldrig kört/ägt en modern lössnö maskin "nytro räknas ej" kastar ur sig otroligt dumma saker utan någon som helst koll på verkligheten. Och det enda argument dom försvarar sig med är styret e bredaste delen.
 

Rundvikarn

Välkänd medlem
Efter som jag ägt 3st br250 så tycker jag bara hans påhopp av alla märken är pinsamma. Lite som vissa på Facebook sidan "vi som bygger bergshästen" som jag vet aldrig kört/ägt en modern lössnö maskin "nytro räknas ej" kastar ur sig otroligt dumma saker utan någon som helst koll på verkligheten. Och det enda argument dom försvarar sig med är styret e bredaste delen.
Visste inte att man måste äga en nyare skoter för att få yttra sig på forumet ......

Är argumenten mer värda om man har en skoter för 140.000 än om man har en för 4000 ?

Eller menar du att man måste ha exempelvis en Apex för att få tycka till om ledskotrar
eller en RMK för att våga säga något om lössnöåkning ?
 
Last edited:

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Det handlar lite om trovärdighet kanske?

Man kan knappast säga att en nytro mtx känns smidigare i snön än en summit xm om man inte kört någon av dom..
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Visste inte att man måste äga en nyare skoter för att få yttra sig på forumet ......

Är argumenten mer värda om man har en skoter för 140.000 än om man har en för 4000 ?

Eller menar du att man måste ha exempelvis en Apex för att få tycka till om ledskotrar
eller en RMK för att våga säga något om lössnöåkning ?
Lägg ner.

Det handlar inte om att du har en skoter för 4000, 50 000 eller 150 000...

Du kör yamaha, ingen lyssnar på dig ändå, för du har fel.
 

Rundvikarn

Välkänd medlem
Det handlar lite om trovärdighet kanske?

Man kan knappast säga att en nytro mtx känns smidigare i snön än en summit xm om man inte kört någon av dom..
Inte för att vara elak men mina vänner låter mig prova/låna deras skotrar utan
att jag måste köpa skotern av dom först , gör inte dina det ?

Däremot har jag tyvärr kört väldigt lite de sista åren eftersom frugans sjukdom tagit
nästan all tid och pengar som kunde använts på skotrar och annat skoj.

Här har vi en låt om Skidooägare från Pitetrakten :
http://www.youtube.com/watch?v=0TOLuD1uz7Y
 
Last edited:

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
Inte för att vara elak men mina vänner låter mig prova/låna deras skotrar utan
att jag måste köpa skotern av dom först , gör inte dina det ?

Däremot har jag tyvärr kört väldigt lite de sista åren eftersom frugans sjukdom tagit
nästan all tid och pengar som kunde använts på skotrar och annat skoj.
skulle inte tro att dom vågar lånar ut sina skotrar, då det inte skulle kännas så bra om (när) den rasade när kompisen provade