Mxz 700 mod med mycket pics updates

mrballz

Välkänd medlem
1 feb 2008
1.334
1
16
Kåge, skellefteå
stötte på ett problem, fick inte lös sekundär axeln..? kan nån förklara orda grant hur jag ska göra, antingen är det bara jag som är handikapad eller så är jag riktigt dum.. så snälla hälp mig:stupid::rolleyes:
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
stötte på ett problem, fick inte lös sekundär axeln..? kan nån förklara orda grant hur jag ska göra, antingen är det bara jag som är handikapad eller så är jag riktigt dum.. så snälla hälp mig:stupid::rolleyes:
hur menar du? har du fått det så att den glider eller är den fortfarande fast i sitt läge?
 

mrballz

Välkänd medlem
1 feb 2008
1.334
1
16
Kåge, skellefteå
sådärja då har man börjat strippa ner den, bara buken kvar nu!




alltid lika ROLIGT med EL....


En lite fråga, måste jag ta lös kylaren nu när jag ska pulverlacka den eller ska den få sitta kvar?
 
Last edited:

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.108
934
113
Stora Blåsjön
Det bästa är att plocka lös kylaren, för färgen kommer att isolerar den något, lär säkert inte göra något men...

Sen hörde jag ett rykte du skulle fixa styrstången? :rolleyes:
 

mrballz

Välkänd medlem
1 feb 2008
1.334
1
16
Kåge, skellefteå
Det bästa är att plocka lös kylaren, för färgen kommer att isolerar den något, lär säkert inte göra något men...

Sen hörde jag ett rykte du skulle fixa styrstången? :rolleyes:
Känns bara lite drygt att borra lös alla ***** nitar.. inge roligt jobb :( vill göra de så enkelt som möjligt (A)
men skulle man inte kunna maskera skiten ist? fast då när den ska in i ugnen så lär ju maskringstejpen fara..

hmmm vem har sagt de :stupid:
hahah jo de blir nog att jag ska lämna den till en kille som får fixa tillden åt mig PLUS att förstärka den då de skulle kännas surt att den skulle gå av mit ute på fjället ;)
 
Last edited:

mrballz

Välkänd medlem
1 feb 2008
1.334
1
16
Kåge, skellefteå
Sådär nu kommer de ännu mer bilder, hoppas att ni gillar sånt ;)
ja nu har jag varit ute i garaget en kort sväng och fått bort buken!

Började även tänka om jag ska lacka tunneln svart eller Skidoo gul?
Men nu är inte länge kvar för att få chassiet lackat och få styrstången RAK!!!





Hittade ganska många sånna här bitar ;)



 

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36
Helvete vad du går lös:rock:
Jag själv skulle valt att inte lackera tunneln, ser bara tattigt ut när färgen börjar låssna, för det gör den nästan alltid !
 

mrballz

Välkänd medlem
1 feb 2008
1.334
1
16
Kåge, skellefteå
Helvete vad du går lös:rock:
Jag själv skulle valt att inte lackera tunneln, ser bara tattigt ut när färgen börjar låssna, för det gör den nästan alltid !
Jomen de är ju kul förfan ;)

Jo men nu är de somsagt en firma som ska göra de som enbart lackar grejor så tror endå att de sitter ganska bra!
 

Ockelbo 600-2

Välkänd medlem
14 apr 2008
132
0
6
Luleå
Ser bra ut.:beer:

Dock skulle jag inte heller ha valt att lackera tunneln då det är risk att den börjar likna nån 70-80talare med lackerat stålchassi, men sen är ju det en smaksak.:)
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
Ser bra ut.:beer:

Dock skulle jag inte heller ha valt att lackera tunneln då det är risk att den börjar likna nån 70-80talare med lackerat stålchassi, men sen är ju det en smaksak.:)
dagsfärska maskiner har även lackerad tunnel ;)

fortsätt med ditt herr bollar :), är inte lite du står i med skotern men det blir ju också bra! :D
 

mrballz

Välkänd medlem
1 feb 2008
1.334
1
16
Kåge, skellefteå
dagsfärska maskiner har även lackerad tunnel ;)

fortsätt med ditt herr bollar :), är inte lite du står i med skotern men det blir ju också bra! :D

klart somfan jag ska lacka de har alltid tyckt de var snyggt med lackade chassien! :D

vad menar du men de sista du skrev ;) kan avra därför jag är trött annars är jag bara trög ;)

tack endå för alla komentarer och de är alltid roligt att få höra och veta vad andra mäniskor tycker! :rock:
 
Last edited:

mrballz

Välkänd medlem
1 feb 2008
1.334
1
16
Kåge, skellefteå
har börjat fundera på att göra om fotstegen & chassit lite kanske men vet inte vad jag ska riktigt göra eller hur jag ska göra de så skulle vara lite bara om man fick lite feedback! och kanske om nån kan göra nån skiss med nå program eller kanske paint spelar ingen roll bara så man få se hur man skulle kunna göra!:rock:
 

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
fint de där!!! jag skulle kanske ha flyttat fram styrstången ca 5cm... för skönare körställning.

sen när du ska förstärka stången vet jag inte hur du har tänkt dig men det jag hade gjort är faktiskt kapa den ordinare stången på 3 ställen sen satt in ett järnrör i den ordinare som precis går in.
sen lyft på det hela så du kan svetsa i en spalt mot det innre röret för då kommer det bli en stark och fin svetsfog där sen kan du bryta i styret hur du vill!! om det nu är järn kan ju va alu men de tror jag inte..

typ så här-