Mxz 700 mod med mycket pics updates

mrballz

Välkänd medlem
1 feb 2008
1.334
1
16
Kåge, skellefteå
fint de där!!! jag skulle kanske ha flyttat fram styrstången ca 5cm... för skönare körställning.

sen när du ska förstärka stången vet jag inte hur du har tänkt dig men det jag hade gjort är faktiskt kapa den ordinare stången på 3 ställen sen satt in ett järnrör i den ordinare som precis går in.
sen lyft på det hela så du kan svetsa i en spalt mot det innre röret för då kommer det bli en stark och fin svetsfog där sen kan du bryta i styret hur du vill!! om det nu är järn kan ju va alu men de tror jag inte..

typ så här-

[*BILD*]

:
du har kanske inte läst vad jag har skrivit men har flyttat fram den 10CM!

Jo de var så jag hade tänkt de men de är inte jag som ska göra de utan en kille som jag litar på till 100% som är förbannat bra att få saker ordentligt bra och som man vill! så de löser sig säkert jävligt bra!
 
Last edited:

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
jag såg att du hade flyttat fram stången efter jag hade skrivit klart men orkade inte editera för jag tycker de tog lång tid va ju tvungen ut med motorcykeln då..:hahaha: jaja
 

mrballz

Välkänd medlem
1 feb 2008
1.334
1
16
Kåge, skellefteå
rolig tråd att kolla på! bra jobbat jag kolla varje dag;)
roligt att få höra! :D tackar, det är veckligen roligt att höra! :D

Killen ringde från firman som ska PULVERLACKA chassiet och delarna för han vart osäker om chassiet skulle rymmas i ugnen så måste fara och mäta upp chassiet ikv och sånt så hoppas att han får in den annars blir jag lite piss...
 

mrballz

Välkänd medlem
1 feb 2008
1.334
1
16
Kåge, skellefteå
skulle nån kunna göra en ganska snygg och ordentlig riting på en pyramid till mitt chassie?
eller om nån har en bild på deras pyramidbygge, skulle vara grymt!
vad för tjocklek ska jag ha på materialet?


upskattar all hjälp jag kan få!
 

mrballz

Välkänd medlem
1 feb 2008
1.334
1
16
Kåge, skellefteå
snackat med en kille om att köpa en helt ny tunnel som jag kan montera på min bulk men ska få några bilder och kolla på den=)
de är en apex tunnel som har lite bredare fotsteg som jag kanske ska köpa men fortfarande osäker för vet inte riktigt om jag måste modda till för mkt eller om de är bara att nita dit den.,..

*EDIT* blev inge av
 
Last edited:

mrballz

Välkänd medlem
1 feb 2008
1.334
1
16
Kåge, skellefteå
pratat med kille nu som ska lacka=) ska kanske lacka chassiet gult och resten svart! skulle nån kunna photoshopa så de blir så?
skulle få några testplåter med gulfärgen så då när jag får hem dom så ser jag om de är rätt gulfärg
 

mrballz

Välkänd medlem
1 feb 2008
1.334
1
16
Kåge, skellefteå
inte den bästa photoshopningen men ska fixa en bättre! men skulle vilja höra vad ni tycker ser bättre ut?

om jag gör chassit svart så blir ALLTING svart

Men om jag gör chassiet gult så kommer nog fotstegslisterna, lyftågen och lite andra grejor svarta, men t-armarna och boggie skenorna blir gula då, för vill ha underredet gult och de övre svart! om de blir gult alltså!!

 

GST Spyder

Välkänd medlem
12 feb 2009
401
19
18
Rössjö / Örnsköldsvik
nu har jag läst ALLT i tråden och ber om ursäkt att jag tidigare missade att du sagt att du skulle pulverlacka :)

Svart tycker jag onekligen ser bättre ut av de två ovanstående, men jag är säker på att det blir ballt vilket som.
 

RonnyK

Välkänd medlem
14 dec 2008
456
1
16
Malå
Blir nog bra vilket som, men det gula du nog ensam om =D
Såg väl ganska coolt ut, men svart är väldigt snyggt när du lackar boggieskenor och T-armar också!
 

mrballz

Välkänd medlem
1 feb 2008
1.334
1
16
Kåge, skellefteå
Lutar lite mer på gult av 2 andledningar!
1: Få skotrar som har så
2: Gillar att sticka ut ;)

plus att svart är ganska vanligt men de är jävligt snyggt också!