men vattnet då det är ju inge bra i motorer eller har jag fattat de fel att motorer ska gå bra på vatten
STA-BIL är framforskat för att generera en hel massa pengar.STA-BIL är framforskad för att fungera bra i alla etanolblandningar
Håller med, inkomstkälla - men det är som att du skulle berätta för den du säljer skotern alla negativa sidor på den och undvika alla bra? Nja, skulle inte tro det.STA-BIL är framforskat för att generera en hel massa pengar.
Gud vad jag hatar säljare generellt, bli som folk någon gång!
Det folk säger att "Om det fanns något bra medel skulle det redan finnas i bensinen på stationen" tycker jag är skitsnack, då bensinbolagen inte har någon som helst skyldighet eller så att slå i sånt. Det skulle bara kosta dom mer pengar, och det låter det inte alls som något ett bensinbolag skulle lägga ut för konsumenterna i sverige. Med tanke på att det inte finns någon lag som säger att bolagen MÅSTE ha 5% etanol i bensinen, utan dom FÅR ha i det. Då gör dom ju såklart det för att det är billigare, att sen bilen t.ex drar mer bensin skiter dom ju fullständigt i för då får dom ju sälja mer. Det som i så fall skulle låta realistiskt är att dom säljer nån sörja som tillsats i macken. Nu försöker jag inte låta rutten eller så men tycker det låter som att folk har mer tro på bensinbolagen än vad dom är värd.Håller med, inkomstkälla - men det är som att du skulle berätta för den du säljer skotern alla negativa sidor på den och undvika alla bra? Nja, skulle inte tro det.
Gäller att solla det man vill ha och kasta resten i soptunnan. Att additiv funkar är det inget snack om, men att det "löser" alla problem är jag tveksam till... Gör dom mindre eller hjälper till att åtgärda kan jag köpa. Men att dom helt löser problemet tvekar jag på. Då skulle det redan vara iblandat från station eller också en "optimizer"-valmöjlighet när man tankade.
På vilket gummi som tål bensin är etanol aggressivt? Har ställt frågan i över tio år, men aldrig fått svar...