NyPro - Pro Rmk Nytro + lite annat

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Alu.tejp på sidokåpan.

moddade dit "plogen" för utblåset.

Ytterligare en Arctic del, fick kapa och mixtra lite men nu har jag variatorskydd. I dagsläget behöver jag verktyg för att plocka bort det men jag ska klura på nåt snabbfäste framöver.

Last edited:

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Gud vad jag bara älskar blandningen av delar!
Underbar skoter, hoppas bara du har en lista på vilka grejor som är använda vart till den dagen du ska sälja-blir ett hyfsat pussel för stackarn som ska byta slitdelar nångång i en obestämd framtid... ;)

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Jo det är en salig blandning, jag hade faktiskt ett Polaris variatorskydd också med Arctic cat varianten var ett bättre utgångsmaterial.

Gud vad jag bara älskar blandningen av delar!
Underbar skoter, hoppas bara du har en lista på vilka grejor som är använda vart till den dagen du ska sälja-blir ett hyfsat pussel för stackarn som ska byta slitdelar nångång i en obestämd framtid... ;)

det blev en liten sväng idag på nästan en mil för att kolla lite smågrejer.
första intryck : frigolitsadel är inte komfortabelt och min Riser är åt h-vete för hög :)
I övrigt : framdämparna känns riktigt trevliga, boggien ska jag justera lite (jag hade spännt upp dom innan jag åkte ut, men jag ska släppa dom igen)
Avgassystemet går mycket svalare nu och det verkar inte bygga nån överdriven värme på delar runt om.
kylningen verkar funka bra. Vad ska man sikta på för vattentemp ?
Jag har inte provat nån riktig fullgasrepa än, men variatorerna och dess bestyckning är MTX och drevning är rtx och kort matta så jag tror inte den är riktigt optimal.
Siktat på en lite längre repa imorgon när jag gått igenom och kollat lite saker.

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Jag har inget vettigt att filma med när jag kör själv, men jag ska skaffa nåt sen men just nu går alla slantar till byggandet.

Känns som att det behövs en film här! :)
blev en dryg mil idag igen. Fick möjlighet att prova nån fullgasrepa men den bluddrade bara hmmm... gjorde om det och sneglade på lamdan den gick riktigt fett. Misstänkte luftfiltrena och såg att dom var på väg in i insugen :) lite för dåligt genomsläpp på dom.
måste hitta på nåt där och sen ska jag kapa ner risern för den är hemsk, uppskattar att det ska bort 10cm.
lite stress nu igen då vi ska på en liten tur i slutet av nästa.vecka.

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Ett gigantiskt tack till "bcool" som donerade en Boss dyna till bygget.
den har sett bättre.dagar men jag kan nog göra nåt av den.

avklädd.

sen har jag varit på underklädesavdelningen på HM och handlat skoterdelar för första.gången i mitt liv :bigsmile:

jag har tyvärr inte hunnit göra nåt i garaget då jag har toktapetserat här hemma så imorgon måste jag göra ett ryck.

I övrigt har jag nånting intressant på gång från ASA Suspension :eyebrows:

Xion

Välkänd medlem
23 aug 2009
1.045
3
16
Kiruna
Ska du anpassa formen på dynan så det inte blir mellanrum mellan tank och dyna?

Keep up the good work!

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Lite stålnät.

Mini fågelbur ?

Tvättpåse för BH.

Första på plats.
Jag har en gummiring runt spjällhuset sen kommer "fågelburen" utanpå den och sen klammret som drar åt, sitter riktigt bra.

När jag kom hem idag slet jag bort luftfiltrena och gjorde en liten repa och mycket riktigt så hände lite grejer när motorn fick luft.
Imorgon skall jag prova om min fullösning funkar, funkar det får det duga tills stressfläkten ska in.

Började även karva på dynan.
På denna bild är den i ungefär den höjd jag vill ha, jag ska försöka få dit dyna och överdrag på nåt sätt och efter säsongen snygga till det.
Bossdynan sägs vara ganska hård men den är fantastisk mot frigolitdynan jag hade innan :)

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.690
823
113
Kramfors
Jag kör också underklädersfilter, de ger bra flöde och stoppar den värsta snön men inte remdamm och annat damm under huven,,det är mindre bra.

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Det blir nog inte många mil med denna uppsättning så det får duga tillsvidare, ska prova i eftermiddag om den får tillräckligt med luft.

Jag kör också underklädersfilter, de ger bra flöde och stoppar den värsta snön men inte remdamm och annat damm under huven,,det är mindre bra.

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Blev lite förvånad när jag tittade in i tråden och ser min gamla dyna. Såhär såg skotern ut när det begav sig.

Cirkeln är sluten litegrann, köpte nyss skoterdelar av dig och nu har du fått tag i skoterdelar från mig.

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
"bcool" nämnde att det var din gamla dyna så jag väntade mig en kommentar angående det !
Förresten så var renskaven riktigt god :)

Blev lite förvånad när jag tittade in i tråden och ser min gamla dyna. Såhär såg skotern ut när det begav sig.

Cirkeln är sluten litegrann, köpte nyss skoterdelar av dig och nu har du fått tag i skoterdelar från mig.