NyPro - Pro Rmk Nytro + lite annat

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Gjorde bakdelen i 2mm alu den här gången då den förra var i 1,5mm och var lagomt deformerad, lite jobbigare att bocka klämd mellan två brädor i skruvstädet.

monterade två aluvinklar längs tunneln dels som extra förstärkning och sen ska jag göra hål i dom så jag kan ha spännremmar för att kunna lasta.

Bakdelen monterad, jag fick slut nitar så jag ska låna av en kollega imorgon.

Sen är det bara montera bakljus, stänklapp och lyftbåge.

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Kapade ner sidorna på plasten för att lyftbågen skall passa.

Blev en fullösning med silvertejp på kabeldragningen till bakljuset, skulle egentlig haft tag på en kabellist i alu. från en Polaris (nån som har en liggandes ?)

Så blev det.

prormk163

Välkänd medlem
10 jan 2012
1.658
7
16
Pajala
Varför inte dra kabeln inne i tunnel, då är det ju inget ivägen på ytan du lastar grejjor på&ev.typ att kabeln går inne i ett rör, plast/alu.

Xion

Välkänd medlem
23 aug 2009
1.045
3
16
Kiruna
Tog inte allt för länge att göra det där inte!
Bra jobbat.

Men håller med prormk163 om att du borde dra den på undersidan. Längst i hörnet borde den ligga ganska skyddad.

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Vi får se vad jag hittar på sen, är lite sugen på ett mindre bakljus typ Pro rmk eller nåt liknande och en annan lyftbåge.
Jag ska upp till Kiruna nästa helg och hoppas få köra lite sen blir det nog ingen mer körning denna säsong om det inte vräker ner här hemma.

Sen blir det skruvarsäsong med turbobygge, lackering av ståldetaljerna, lättning av alu adaptrarna, bygga dyna (har en liten ide som jag hoppas kunna få till där) och lite annat smått och gott.

Tobbe_Nytro

Välkänd medlem
6 jan 2011
108
0
6
Luleå
Snyggt gjort som vanligt !
Skulle tro att du är mer än välkommen tillbaka på firman där du jobbade som skotermekaniker !

A

AssaultRMK

Kabellisten till Poo är riktigt billig ny, tror inte ens att den går på mer än en hundralapp.

Skickas från min iPad via Tapatalk

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
En xp tank och en dyna från en summit xm, finns nya helsvarta från åf för 3500:- ink moms oprutat. Xm led lyse och tillhörande stänklapp borde också göra sig bra.

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Snyggt gjort som vanligt !
Skulle tro att du är mer än välkommen tillbaka på firman där du jobbade som skotermekaniker !
Tack för det !

Kabellisten till Poo är riktigt billig ny, tror inte ens att den går på mer än en hundralapp.

Skickas från min iPad via Tapatalk
Ska kolla upp det, såg en inte helt fräsch beggad för 200:- så jag tänkte att att en ny original då ligger på 5-600:-

En xp tank och en dyna från en summit xm, finns nya helsvarta från åf för 3500:- ink moms oprutat. Xm led lyse och tillhörande stänklapp borde också göra sig bra.
Vill inte byta tank då pyramidstagen säkert inte passar, och dyna ska jag snickra till själv (den är provisorisk den på bilderna).
Baklyset ska jag fundera på, det är inte högsta prio just nu.

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Kommer att visa upp bygget i ASA Suspensions "monter" på SM deltävlingen i skotercross lördag 22 Mars (nästa lördag) i Kiruna (Luossabacken), kom gärna förbi och snacka lite skoter!

pro_climber

Välkänd medlem
22 dec 2007
808
3
18
Vindeln
Min har aldrig kuggat över, med 1,2 i ladd...

Vad kör du för matta/drivhjul pro_climber?
Kör med extreme 63 och original hjul först. Nu när jag tuggat upp dom (580 mil) kör jag Wallbros. Original hade säkert gått nästa vinter om dom inte snurrat på axeln. Det är det som knäcker dom.

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Nu är skotern lastad och väntar på transport norrut, och då börjar det snöa här också :)
Hoppas det kommer så det blir någorlunda körbart.

Lyckades värma till stänklappen så den ser ok ut, kunde inte heller hålla mig så nu har jag ett Pro RMK baklyse och en alu.list till sladden som väntar på mig som jag ska försöka hämta vid tillfälle.
Blir nog bra med listen så den plana plåten får lite extra stadga.

Det blir bara mer och mer Polarisgrejer känns det som, jag har även på gång lite grejer till en eventuell ny bandtunnel (Polaris det också).

Jeppolito89

Välkänd medlem
16 okt 2012
188
0
16
Längtar till du börjar med turbobygget. Blir det mesta custombyggt där med? Jag har custombyggt mitt turbokit till vectorn. Och nu börjat passa in 151" boggi i min egentillverkade bandtunnel.

Mkt fint!