Nytro 162" ska få sig en omgång

Eliminator

Välkänd medlem
6 feb 2006
1.120
0
36
Sundsvall
Ja det är lite muppigt det där forumet... jag tror han som skrev tråden har delat upp den i delar för att även icke betalade kan läsa hela.

Snowest är ett totalt skitforum annars.. men christopers recensioner på olika eftermarknadsprodukter till nytro gör det värt att läsa.

Testa om den funkar:

This installation is continued in this thread for the benefit of our Free Members so as not to exceed the 75 post free limit.
http://www.snowestonline.com/forum/showthread.php?p=2780740

Annars får du väll pröjsa 14$ eller vad det nu var för att läsa hela skiten utan att krångla, helt klart värt det.

Last edited:

Emanuel

Välkänd medlem
30 sept 2012
936
3
16
Dalarna
Mmm, dom luras dom rackarna. Gick givet med och tog popcornen å börja läsa, efter 2-3 sidor kom texten "you have nått the maximum time av freemedlemskap av snål-läsning. Pleasesnälla get premium-membership to läsaklart".
Slängde popcornen och gick i säng:(

Skickat från min MB525 via Tapatalk 2
Hehe, skönaste inlägget jag läst på flera veckor! Kommer undvika det forumet hädan efter...

pro_climber

Välkänd medlem
22 dec 2007
808
3
18
Vindeln
Helsystem by pro_climber. Blev helt enkelt lat, undertunnel får komma sen om de skulle bli lite göra nån gång..

Eliminator

Välkänd medlem
6 feb 2006
1.120
0
36
Sundsvall
Ser bra ut, jäkligt trångt med slangarna vid termostathuset....
Var ute några timmar i pudret i dag med med min, har inte hittat rätt med vikterna i variatorn ännu :( extremt viktigt att hålla rätt varv med kompressor... varvtal=laddtryck idag låg jag på 7500-8000 vilket gav 0,25 bar.. på tok för lite! :)

pro_climber

Välkänd medlem
22 dec 2007
808
3
18
Vindeln
Ser bra ut, jäkligt trångt med slangarna vid termostathuset....
Var ute några timmar i pudret i dag med med min, har inte hittat rätt med vikterna i variatorn ännu :( extremt viktigt att hålla rätt varv med kompressor... varvtal=laddtryck idag låg jag på 7500-8000 vilket gav 0,25 bar.. på tok för lite! :)
Termostaten blir lixom inklämd. Sen blev det en snabbis med borren på veven då axeltappen till drivningen inte la ann mot. Är tydligen vissa kitt som jag förstod det, som inte passar riktigt. Ingen bigdeal men viktigt som rackarn att det blir kloss mot, annars ryker packboxen. Är det roliga kvar nu, blir uppstart imorrn.. Hoppas jag:)

Du får gärna hålla koll på vars du hamnar med vikterna. Kommer att köra på Supertips och 18/40 i lådan:)

Eliminator

Välkänd medlem
6 feb 2006
1.120
0
36
Sundsvall
Du kommer säkert att få justera lite fram och tillbaka med vikterna men en bra grund borde vara att lägga dig på 74-76g med 28/28 drevning. Placera mest av vikten i hälen sedan mitten och eventuellt lite i toppen.
Lycka till!

jonz

Medlem
28 dec 2009
38
0
1
tierp
Mmm, dom luras dom rackarna. Gick givet med och tog popcornen å börja läsa, efter 2-3 sidor kom texten "you have nått the maximum time av freemedlemskap av snål-läsning. Pleasesnälla get premium-membership to läsaklart".
Slängde popcornen och gick i säng:(

haha så jävla skön

pro_climber

Välkänd medlem
22 dec 2007
808
3
18
Vindeln
Hopp är visst jul nu också. En jädra massa middagar och människor som ska hälsas på.. Det tär på min garagetid, och min skoterpremiär blir försenad. I morgon SKA jag starta den, tydligen är det viktigt att inställa sig hos farmor 1400hours. Så innan de borde den gå!!
Bilder..

Eliminator

Välkänd medlem
6 feb 2006
1.120
0
36
Sundsvall
Hoppas det bara är en synvilla men jag tycker remmen ser lite slapp ut på bilden utan oljetanken? Tänk på att dra efter låsskruvarna till remhjulen efter de första gångerna du är ute och kör!

pro_climber

Välkänd medlem
22 dec 2007
808
3
18
Vindeln
Hoppas det bara är en synvilla men jag tycker remmen ser lite slapp ut på bilden utan oljetanken? Tänk på att dra efter låsskruvarna till remhjulen efter de första gångerna du är ute och kör!
Den är inte sträckt där. Det bli total genom gång då man yrar runt å skruvar överallt.

pro_climber

Välkänd medlem
22 dec 2007
808
3
18
Vindeln
God jul på er!
Klev upp tidigt i morse och satte ihop de sista. Fick lufta å greja kring smörjningen av kompressorn. Fick jäklas med kylsystemet också då jag hade skotern på lyften och den lutade framåt. Blev glykolregn..
Fick till allt till slut så jag har iaf en liten film som ja lägger upp sen ikv. Är lur på att mitt avgassystem blev lite väl skrikigt, får fixa de sen om det blir drygt att höra på.

Ha en bra kväll alla fellows!!

Eliminator

Välkänd medlem
6 feb 2006
1.120
0
36
Sundsvall
Roligt att det är liv i prylarna! Ta nu och lätta på lädret och köp en lambdamätare så att du får någon återkoppling på justeringarna i GEMSEn, den är annars ganska dum och saknar återkoppling från varken laddtryck eller lamda.

Ut och dra en repa nu och se om du har någon fart i prylarna :)

pro_climber

Välkänd medlem
22 dec 2007
808
3
18
Vindeln
Var tvungen att testa den lite idag, har inte fått variator-grejorna så de blev bara att smyga runt lite. Känner att ljudet blir/blev åt helvete för högt. Framvagnen blev helt underbar, känns riktigt lätt styrd och den är som en motorcykel. Man lutar sig bara så svänger den. Kommer att hårdtesta till helgen då det blir fjällen.

Ja det får nog bli en lamba så man få nån koll:)

pro_climber

Välkänd medlem
22 dec 2007
808
3
18
Vindeln
Sitter mest och flinar nu mer:) Skotern går över förväntan, justerat variatorrackarn senast ikväll och fixat laddtrycksmätaren. Hade visst slarvat lite så slangen hade fått sig ett litet pyshål. Fått till varven riktigt bra och laddar 0.45 nånstans, ungefär. Svårt och se då det är mörkt och just när man trycker i så är åkern slut:)
Ska se om GoPro´n vill starta så ska jag bjuda på en film..nästa år kanske:p

Framvagnen är helt perfekt, helt otroligt då jag bara byggt på känn och inte varit så väldans seriös. Kanske blir en seriös om jag får tid nån gång. Är ju som inne att köra så där på en skida och det blev den ju suverän på nu. Den känns lättare på nåttvis och det har nog med effekten att göra också.

Gott nytt överladdning på er!!