Håller på med samma uppdateringar på kompressorsidan som du funderar på!
Mcx packning är inköpt, ska bara passa in ic innan jag delar motorn
intercoolerkärna även den inköpt och inpassad (ska bara svetsas)
250hk kan du nog glömma om du inte byter till större kompressor, c15-60 är lite liten för högre tryck tror jag och ser ut som om den kommer att producera en hel del värme och få sämre effektivitet om man pressar den på högre varv dvs intercooler kommer bli ett måste!
Jag siktar (gissar) på mellan 200-220 hk
Funkar inte bränslebiten så har jag en backupplan att köra större spridare och sedan byta bort GEMS för ett PC5 med eventuell autotune.
Mcx packning är inköpt, ska bara passa in ic innan jag delar motorn
intercoolerkärna även den inköpt och inpassad (ska bara svetsas)
250hk kan du nog glömma om du inte byter till större kompressor, c15-60 är lite liten för högre tryck tror jag och ser ut som om den kommer att producera en hel del värme och få sämre effektivitet om man pressar den på högre varv dvs intercooler kommer bli ett måste!
Jag siktar (gissar) på mellan 200-220 hk
Funkar inte bränslebiten så har jag en backupplan att köra större spridare och sedan byta bort GEMS för ett PC5 med eventuell autotune.
Last edited: