XTX
2011 som tråden handlar om har flera förändringar mot när den kom 2009.
Den har ett elektroniskt system som heter E.B.R.S och som motverkar det värsta motorbromsen vilket är grymt skönt när man leker då man slipper flyga över styret när man släpper/tappar gasen.
Den har nya fotsteg som har större hål, en avsmalnande konstruktion och som är mer vinklade uppåt.
Den har hjul med utbytbara lager.
Sen är jag osäker på när de gjorde om tunneln men -11an XTX väger 1 kg mindre än tex -08ans RTX, visst bara ett kg men den är ju längre så.
44-matta ska vara original matta numera på XTXn som jag förstår.
Jag har kört ca 30mil med min XTX -11 och är toknöjd! Hade SLP PP på min gamla RTX men gillar XTX skidorna bättre än SLP PP då de är bredare och framför allt framtill vilket göra att det inte kastas upp så mycket snö mot föraren. Har höjt styret 1" och funderar på relocator kit, sitter en eftermarknadspipa på också så att den får sjunga ut ordentligt också
Annars saknar jag bara bukskydd/flyt-platt och en tankväska.
Körde 12 mil i lördags med blandad körning och förbrukningen blev 1.68 liter/milen, inte illa. Att försäkringen dessutom gick att få billigare än den gamle RTX -08an var ju bara trevligt.
Den går utmärkt att åka två på om man vill då man sitter högt och har en rätt lång dyna att sitta på, sen om den är gjord för det vette tusan.