Polaris 2012

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Då var den hämtad, blir nog till att sova i garaget en tid framöver:)
...är du inte välkommen in i sovrummet längre, eller för att du inte kan slita dig? ;)
I mitt fall kompenserade jag med nytt köksbord och en till symaskin-ska man räkna in det i totalkostnaden på skotern kanske?
:)
 

Honung

Välkänd medlem
26 feb 2007
728
2
18
Östersund
...är du inte välkommen in i sovrummet längre, eller för att du inte kan slita dig? ;)
I mitt fall kompenserade jag med nytt köksbord och en till symaskin-ska man räkna in det i totalkostnaden på skotern kanske?
:)
Nja jag är ju nu mer herre i mitt eget hus så det är av egen fri vilja:)
 

Andreas_H

Välkänd medlem
11 nov 2006
258
0
16
Horrsjön
Menar du på fullt allvar att du varmkör skotern uppallad i 15 min före varje gång du ska ut och åka?[/QUOTE

jag varmkör mins 10. brukar gå ut å starta skotern sen gå in å sätta på mig skoterkläderna. inte alltid jag pallar upp den men för det mästa. eller om en kompis är med kan han lyfta upp skotern så man får gasa runt mattan. det är många som bara startar å drar iväg och sen blir de förvånade när skotern skär.
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.118
946
113
Stora Blåsjön
En bonus på årets modell ang varmkörning är ju kod-funktionen som stänger av skoter när den har kommit upp i rätt temp.
Det är ju perfekt för då kan man gå ut och starta skoter och sedan in igen och göra sig redo.
 

Landström

Välkänd medlem
4 jul 2009
840
2
18
En bonus på årets modell ang varmkörning är ju kod-funktionen som stänger av skoter när den har kommit upp i rätt temp.
Det är ju perfekt för då kan man gå ut och starta skoter och sedan in igen och göra sig redo.
jo och sen är det bara köra lungt en stund för att värma upp remmen . sen är de bara gasa :p
 

Jeens_

Välkänd medlem
4 nov 2007
1.136
2
38
Luleå
En bonus på årets modell ang varmkörning är ju kod-funktionen som stänger av skoter när den har kommit upp i rätt temp.
Det är ju perfekt för då kan man gå ut och starta skoter och sedan in igen och göra sig redo.
Hur funkar den där egentligen? Måste man till handlaren som aktiverar det eller kan man sätta igång det hemma i garaget?
 

do0t

Välkänd medlem
12 okt 2006
458
0
16
Det måste programmeras av handlaren. Bara att välja en kod...
du kan programmera om den själv. min åf sa att man skulle ha parkeringsbromsen i å sen trycka nån slag kombo med mode och vilken den andra nu va.
 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
du kan programmera om den själv. min åf sa att man skulle ha parkeringsbromsen i å sen trycka nån slag kombo med mode och vilken den andra nu va.
Parkeringsbromsen har jag inte hört något om men Mode+Set är det iaf när du precis startat maskinen.
 

Jeens_

Välkänd medlem
4 nov 2007
1.136
2
38
Luleå
Så man kan alltså programmera in detta själv? Någon som kan exakt hur man ska trycka?
 

trooper

Välkänd medlem
28 okt 2009
346
1
18
tror inte man kan göra det själv, vill minnas att jag läst att åf kan aktivera det genom att koppla in en dator och göra något..
 

Anders F

Välkänd medlem
7 maj 2011
602
3
18
Luleå
När ÅF aktiverat funktionen så kan man kopla in eller ur spärren samt byta koden när man vill!

Läs i manualen.
 

Slarva

Välkänd medlem
25 jan 2008
646
1
18
Snackar ni om "stöldskyddskoden" nu eller? Den som gör att det inte går att varva upp motorn så långt att det börjar driva?
 

Landström

Välkänd medlem
4 jul 2009
840
2
18
så man måste allså aktivera hos åf och ha en kod för att skotern ska slå av sig själv när den är varm ?
jag trodde det bara var att starta och sedan slås den av själv när rätt temperatur är uppnådd.
 

BiG

Välkänd medlem
15 feb 2005
832
0
16
Åsele
Nästa fredag får vi hämta våra! ...Som jag längtat :) Om det bara kunde komma nån snö..


Sent from my iPhone using Tapatalk