Polaris 2012

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Nu har jag kollat upp det där med resistorn! Det ser ut som den är ställd på etanol va?
Ska man koppla över den eller ska jag köra in skotern såhär först? Jag har ingen aning om vad som är vettigast.



(Vart tyvärr en dålig mobilbild)
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Asker, som du kör så kan du ha regskylten på bukskyddet... Väl synligt framifrån och uppifrån, om man tittat på din profilbild. :blink1:

Köp en tunn lexanskiva och fäst den i orginalfästena på utsidan av orginalrutan. Då kan ni trycka ner eran regskylt mellan dom då det behövs.
Fantastisk ide!
 

Jaockala

Välkänd medlem
28 nov 2009
658
0
16
Kollade in dom igår, reagerade över en sak, Tanklocket?! ser ju precis ut som likadana de hade på 80-talet
 

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.258
79
48
Övik
Varför du ska kunna ändra är väl att förmodligen kommer blyfri 95 i framtiden innehålla 10% etanol, mot dagens 5%. Du själv kanske inte märker någon skillnad, men motorn spikar desto lättare ifall du har på "non eth" läget men kör på 95. Se bara på arctics nyare motorer, dom går ju inte ens att köra 95 då slår tändningen ifrån vid lite hårdare körning. Samt ski-doon som sänker effekten när du kör på 95.
 

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Innan jag satte turbo åkte jag enbart 95okt med 98 oktan motståndet. Fungerade hur fint som helst, men det är olika från motor till motor har vi märkt här uppe iaf.
 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Jag blir lite smått förvirrad här, pratade med min ÅF som säger att det är VES Gold + i oljetanken och mineralolja för inkörning i bensintanken. Men här på forumet har jag hört tvärtom?

Sen tänkte jag fylla tanken nu i veckan och då undrar jag bara, om det är mineralolja i bensintanken, kan man då blanda med t.e.x ves gold? Har nämligen en sån flaska men vågar inte göra något utan att veta helt säkert hur det skulle gå. Det kan inte vara vidare mycket olja i bensintanken nu då det bara var typ 3-4 liter bensin där.
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Fyll ves gold i behållaren och glöm vad som är i tanken-i tanken ska du ändå inte fylla på ngt,så vad handlaren fyllt där är i sammanhanget oväsentligt. ;)
 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Fyll ves gold i behållaren och glöm vad som är i tanken-i tanken ska du ändå inte fylla på ngt,så vad handlaren fyllt där är i sammanhanget oväsentligt. ;)
Nu hängde jag inte med här. Oljebehållaren är ju alltså fylld med VES, men det är bensintanken jag pratar om nu. Och det är alltså det jag undrar över, om det är mineral i bensinen - kan jag då slå i ves där när jag tankar? (för jag lär väl måste slå i olja i soppan i första tanken)

Det är rörigt med första nya skotern, har ju kört in ett gäng kolvar tidigare men inte en helt ny motor någon gång.
 

lynxenduro

Välkänd medlem
26 nov 2007
184
0
16
jag har köpt ett skinz men har inte fått det än.. lägger upp en bild om några veckor när jag fått tid att montera........

(HHO MR Z Du kan väl lägga upp en på din pappsmälla med skinz !!!!)
Nu sitter skinz float plate på plats.





 

Snöån

Välkänd medlem
14 mar 2006
720
1
16
Dalarna
Känns som det finns mer som snön kan frysa fast i den där skinz.

jo ser så ut ... får se hur det funkar kan ev. bli så att jag kapar ner min lite vid a-armarna om det nu visar sig att det blir mycket snö där....
Annars mycket fin kvalite på skinz fp sjukt stabilt skydd.....
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Nu hängde jag inte med här. Oljebehållaren är ju alltså fylld med VES, men det är bensintanken jag pratar om nu. Och det är alltså det jag undrar över, om det är mineral i bensinen - kan jag då slå i ves där när jag tankar? (för jag lär väl måste slå i olja i soppan i första tanken)

Det är rörigt med första nya skotern, har ju kört in ett gäng kolvar tidigare men inte en helt ny motor någon gång.
Ok, då är jag med.
Vet inte hur din handlare gjorde, men jag fick min lev med olja i tanken beräknad för att jag ska tanka fullt.
När jag körde in min i garaget så rök den såpass att jag knappt såg grannens hus (lite tillspetsat då)
Så...jag kommer inte att fylla mera olja i bensintanken.