2012 uppdaterades 600cfi motorn och har 125hk enligt Polaris egna föreläsare på den provkörning jag var på i våras.
Den går riktigt bra!
Jag har provat -12 pro 600 och märkte absolut ingen skillnad mot dom 600cfi jag har ägt.
2012 uppdaterades 600cfi motorn och har 125hk enligt Polaris egna föreläsare på den provkörning jag var på i våras.
Den går riktigt bra!
Ni som har testat 11/66 vikter på era PRO / Assaulter, är det bara att bulta dit 11/66 vikterna eller måste man fixa något?
Se nedan kommentar från ett forum i USA:
You would have to re shim your clutch to run the 11s, and I'm pretty sure you would need to run 2 grams heavier with the 11s.
Tacksam för svar om någon vet!
Har själv också provkört prototyp modellerna utav pro rmk, rusch i våras och hade ärligt talat svårt att känna skillnad mot 800an i låg/mellan register. På toppen märks att det fattas en del dock.Jag har provat -12 pro 600 och märkte absolut ingen skillnad mot dom 600cfi jag har ägt.
Jag provade ett par st 600or förra säsongen, -både Pro Rmk6 och Rmk6- efter att kört Pro Rmk 8 i fem dagar.Har själv också provkört prototyp modellerna utav pro rmk, rusch i våras och hade ärligt talat svårt att känna skillnad mot 800an i låg/mellan register. På toppen märks att det fattas en del dock.
Jag har däremot inte provat någon äldre 600cfi så kan inte utala mig om skillanden där imellan.
Bör väl även påpekas att det mycket väl kan vara så att prototypmodellerna är något mer uppskruvade än de som sedan släppts ut till konsumenterna.
du är inte ensam med det "problemet" hahaMitt problem är bara att egot kräver en 8a för att den i mina ögon är fränare...jag är inte bättre på en sån-men jag inbillar mig att jag ser fränare ut i andras ögon. Av samma anledning"måste"jag ha en Pro-även om jag hade klarat mig utmärkt med en vanlig Rmk!
Förstår dig, speciellt med tanke på det omotiverat höga priset på pro rmk 600an gämtemot samma 800.Jag provade ett par st 600or förra säsongen, -både Pro Rmk6 och Rmk6- efter att kört Pro Rmk 8 i fem dagar.
Visst går 600an bra, inget snack om saken-men det är inte precis så att jag inte skulle märkt skillnad i ett blindtest.
Nu körde jag dom på ~2500mh, vilket naturligvis kan vara till 600ans nackdel-men nog är det märkbar skillnad alltid.
Med det sagt så är samtidigt 600an betydligt mer lättkörd där det är mer teknisk körning!
Vid ren klättring är givetvis 8an att föredra-men jag är antagligen en bättre chaufför på en 6a än en 8a.
Mitt problem är bara att egot kräver en 8a för att den i mina ögon är fränare...jag är inte bättre på en sån-men jag inbillar mig att jag ser fränare ut i andras ögon. Av samma anledning"måste"jag ha en Pro-även om jag hade klarat mig utmärkt med en vanlig Rmk!
Jag tycker att det är ett ganska rimligt pris, enda skillnaden mellan skotrarna är 200cc i motorn.Förstår dig, speciellt med tanke på det omotiverat höga priset på pro rmk 600an gämtemot samma 800.
Det var faktist enda anledningen att jag valde köra ett år till på min RRSE, bara hoppas på att priserna blir rimligare till nästa säsong.
Ingen åf levererar sina maskiner med 10-62 vikterna som sitter på när dom kommer från usa...Blev kontaktad av min åf igår. Han sa att han skulle skicka några andra vikter till variatorn som tydligen hade levererats efter det att jag hämtade hem skotern. Den skulle med dessa vikter vara mer anpassad till svenska(läs lägre höjd) förhållanden än med vikterna som sitter i från början. Rätt schysst service ändå, jag gillar återförsäljare som bryr sig om sina kunder!!!
Prissättning är en balansgång för att få kunderna att köpa det man vill sälja. Nu är priserna satta så att man vill sälja 800or.Jag tycker att det är ett ganska rimligt pris, enda skillnaden mellan skotrarna är 200cc i motorn.
Knappast billigare att tillverka.
haha jaha då kanske han(åf) rentav är lite sullig, som inte kläckte ur sig det från början! jaja nu får jag rätta vikterna tillslut då =)Ingen åf levererar sina maskiner med 10-62 vikterna som sitter på när dom kommer från usa...
Det du har fått eller kommer att få är 10-68 vikter, som alla rmk maskiner ska ha för bruk på låg höjd.
Brand new pro with about 75 miles being towed out by an xp. Faulty weld on the driveshaft. Got to love new sleds that don't last.
Tja, såvitt jag vet kan det där bero på vadsomhelst.Jojo