Min pro-ride 2015 hade det ljudet när mattan var lite slack, bara vid rullning/bromsning i nerförsbacke.Är nya mattan extra känslig eller? Aldrig hört det ljudet på tidigare årsmod trots slakare matta
Min pro-ride 2015 hade det ljudet när mattan var lite slack, bara vid rullning/bromsning i nerförsbacke.Är nya mattan extra känslig eller? Aldrig hört det ljudet på tidigare årsmod trots slakare matta
Är sträckt iaf lika som jag åkte med pron...Ang missljud, prova sträck mattan något mer.
Vet inte riktigt vilka av "knölarna" på mattan som drivhjulen använder sig av, men när jag bytte matta såg jag att serie 6 mattan saknar "knölarna" som sitter utanför skenorna på serie 5 mattan. Kanske bidrar till att den kuggar över på nåt vis?Min pro-ride 2015 hade det ljudet när mattan var lite slack, bara vid rullning/bromsning i nerförsbacke.
Jag körde aldrig med originalmattan, bytte till serie 6 mattan innan första turen och jag tycker det går fint. Har bara hunnit med ca 6-7 mil och ca 3-4 timmar än så länge. Saknade som sagt varv i början men nu vill den snarare övervarva. Känns lite tam/seg på lägre varv så där finns nog lite att hämta med någon fin variatorsetup. Men man kanske ska köra nån mil till så man inte stöter på nå överaskningar innan man börjar rota i det.J-son hur känns den efter mattbytet, känns det som 600an orkar med den högre mattan?
Synd att man inte får den från fabrik som i USA
Gömde förresten svara förut men jag känner då inte att jag kan vrida styret förbi ändläget.
Är det någon som vet vad serie 6 mattan kostar om man blir sugen på att byta.
Du måste byta drivhjulen åxå, tror alla 3" mattor har 3.0 i delning(du har 2.86)Hur funkar det att byta original SKS mattan, endera 57 eller 66 mm, mot en 3"?
Behöver mycket göras för att 3" matta ska passa?
Antar att det är en X3 3" som gäller i så fall eller?
Okej, överkomligt alltsåMan måste ha 7tandat drivhjul med 3.0 pitch. Annars tar kammarna i tunneln.
gjut alu brukar inte gilla att riktas tillbaks efter en smäll, hade det varit min så hade jag bara kört tills den går av, för de lär den göranån som provat att rikta dom nya a-armarna?
en av dom nedre har fått sig en liten smäll så den blev lite lätt böjd