Polaris 2016

daniellinder

Välkänd medlem
26 nov 2015
158
4
18
Luleå
Någon mer än jag som har problem med lyset?
Kallstart så är allt helt okej. När jag kört några minuter så blinkar lyset.
Ingen skillnad i högre varvtal.
Lyset aggerar olika om jag slår på handvärme på hög eller låg också.

Hade tänkt lösa detta innan nyår.
Tacksam för svar...
 

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
Är rätt säker på att det inte är nåt kasst gjutmaterial i a-armarna som lätt bryts av. Det skulle ingen tillverkare våga ha i en så vital del som en a-arm är. Där väljer man ett material som kan böjas långt innan det går av.

Klart du kan testa att rikta den.
Värm lätt innan du pressar tillbaka den.

Btw. Köra, helt utan åtgärd tills den helt går av var nog bland det dummaste jag läst på ganska länge.
men att börja rikta tillbaks den är bara ännu värre, då den bara blir mjukare och ger vika ännu snabbare, så förstår inte varför det är dumt att låta det vara, det gör ju inget annat än att man själv vet om att den är sne
 

krillnecks

Välkänd medlem
20 nov 2007
2.519
21
38
piteå
www.nogg.se
Någon mer än jag som har problem med lyset?
Kallstart så är allt helt okej. När jag kört några minuter så blinkar lyset.
Ingen skillnad i högre varvtal.
Lyset aggerar olika om jag slår på handvärme på hög eller låg också.

Hade tänkt lösa detta innan nyår.
Tacksam för svar...
2 st till har jag sett som gör det varav den ena går dåligt o misstäder han finns på detta forum :)
 

daniellinder

Välkänd medlem
26 nov 2015
158
4
18
Luleå
2 st till har jag sett som gör det varav den ena går dåligt o misstäder han finns på detta forum :)
Försökt hitta på forumet, men lyckas ej. Kanske kan du peka mig i rätt riktning?
Min går ej dåligt. Varvar dock ej ut helt, som mest 8150. Något är fel. Verkar även inte vara helt tätt från motor ut i pipa, mycket klet i botten av buken. Kan ju vara det som är problemet att den ej varvar fullt också.
 

tafflo

Välkänd medlem
19 okt 2008
202
1
18
Jag har en fråga ang min sks axys, i farter från 50 o uppåt blir de ett vinande ljud, sen när ja bromsar lätt så är de typ samma ljud fast gällare, en annan ton alltså. så ljudet är ungefär som ett bromsljud, men jag har känt på bromsskiva o den kan ja ta på om ja bara motorbromsar ner till stopp, så alltså borde inte bromsen ligga på. men till frågan, är de ett typiskt polarisljud som alla har o ska vara så eller vad tror ni.
 

Monumento

Välkänd medlem
21 jul 2008
1.233
4
38
Norra Sverige
Försökt hitta på forumet, men lyckas ej. Kanske kan du peka mig i rätt riktning?
Min går ej dåligt. Varvar dock ej ut helt, som mest 8150. Något är fel. Verkar även inte vara helt tätt från motor ut i pipa, mycket klet i botten av buken. Kan ju vara det som är problemet att den ej varvar fullt också.

Är mig som Krillnecks pratar om.
Inte sett om min är kletig i buken dock misständer min och lampan fladdrar till ibland och ibland ej. beror också på hur jag har handvärmen. Haft väldiga problem framförallt med att den misständer, min varvar bra dock, kring 8300 någon enstaka gång den varit nere på 8050, kanske är dags lämna tillbaka skiten?

Lycka till hoppas det löser sig.
 

tafflo

Välkänd medlem
19 okt 2008
202
1
18
Så är min med, lika med cigguttaget ja kopplat in. Uttaget hoppar inte igång förrän ja kört en bit, verkar vara att de är nån gräns på strömmen/batteri innan de slår på.
Lika helljuset brukar inte funka på tomgången då man nyss startat skotern.
 
J

Jona$

Det ska inte fungera på tomgång heller, måste upp på varven så strömregulatorn slår till. rätt säker det står i manualen.
 
J

Jona$

Uppdaterade maskin idag med mjukvaran vald för Sverige och vips kan jag inte längre välja brånslemätare på displayen. Eller rättare sagt den visar batteri istället för bränsle till vänster + att den nolla mina motortimmar? Står 0 nu
 
Last edited:

Slarva

Välkänd medlem
25 jan 2008
646
1
18
mina timmar blev också nollade. och nu kan jag inte längre få upp tempen i displayen, alltså inte som stapel utan som siffror. innan hade jag varv som dom stora siffrorna och temp var dom små men nu kan jag bara ha hastighet som stora och varv som små...
 
J

Jona$

Har du brånslemätaren till vänster kvar eller ersatt av batteri? Måste ringa återförsäljaren.
 

Slarva

Välkänd medlem
25 jan 2008
646
1
18
kommer inte ihåg, är inte i närheten av skotern just nu heller men jag vill mena att jag fick batteri både till vänster och höger.
 
J

Jona$

Tja oavsett så ska alla modeller med idd displayen även ha digital bränslemätare och det vet jag iaf jag hadde innan uppdateringen. fick av polaris att påtvinga cdi:n ? att läsas av och gjorde det så vin osv dök upp, men gav ändå ingen skillnad :(
 

Slarva

Välkänd medlem
25 jan 2008
646
1
18
ska kolla imorgon mer exakt vad jag kan göra och inte, men rent spontant kändes det som upplägget var bättre innan uppdatering.
 
J

Jona$

Ja har du nya som jag så lär du sakna bränslemätaren nu, maila isf dom på riderx så dom blir mer medveten. enda bra var jag nu fick låssystemet i displayen :)
 

prormk163

Välkänd medlem
10 jan 2012
1.658
7
16
Pajala
Sitter det ens en bränslegivare på sks&rmk?
har som för mig att det inte finns nån i tanken.
nån som hört hur der går med kartor till GPS.en?