Polaris 2016

Anders F

Välkänd medlem
7 maj 2011
602
3
18
Luleå
Någon som lyckats kröka a-armarna eller rent av få av en styrspindel ännu?

Verkar som om det är lite vekare på Axysen än gamla Pro!? (Om USA rykten stämmer)
 

Slarva

Välkänd medlem
25 jan 2008
646
1
18
väntar fortfarande på svart bukskydd och vit ultimate bumper. Ska slå dom en signal imorgon få se hur det ligger till.
 

tmk_88

Välkänd medlem
16 jan 2012
152
0
16
norrbotten
Någon som vet om det går att handla powdertrac fotsteg styckvis? en polare hade oturen att köra på ett vägräcke som var gömd under all snö, så fotsteget knäcktes ifram..
 

sledman

Välkänd medlem
19 sept 2004
309
1
18
Är inte up to date vad gäller detta med a-armar men hur ger dem vika?
Nån som vet hur det är med infästningar i bulkhead, kommer dem hålla för stadigare a-armar som pro ride gör?
 

Linxskidoo

Välkänd medlem
31 okt 2011
179
1
6
www.youtube.com
Är det bara jag som inte är lika imponerad av axysen som alla andra? Beställde ES sksen och tycker den inte alls har övertygat mig, känns halvslö. Skjuter inte upp skidorna alls, smidig är den väl men känns inte alls lika rå som förra motorn. Någon som har koll på inställningar i boggie för att man ska få lite kontroll och kunna rycka upp den när det behövs?
 

Davajn

Välkänd medlem
19 dec 2012
1.987
266
83
Skellefteå
www.instagram.com
-Linxskidoo. Varvar din verkligen som den ska? Känns som det är något som inte stämmer om jag ska vara ärlig.

Nu vet jag ej om detta gäller peak mattan som sitter på sks'n. Men normala 64mm peaken är sjukt tungdriven. Förlorar markant med matthastighet kontra andra mattor, typ std.
Men däremot är det ju sjukt bett i den då det finns något att fästa i! Det bottenlösa som är just nu är dock peakens akilleshäl. Den dikar något fruktansvärt å har svårt å ta sig upp på snön. Dock är den ju rätt magisk när det finns lite bett i snön.

Kanske detta i kombination med inkörningen är lite det som ställer ett spratt för dig?


Kan tillägga att min 163:a kändes rapp fastän den är i inkörning ännu och den hade då inga problem å peka skidorna rakt upp. Så jag undra så flundra om det inte är lite av mattvalet i den snö som vi har nu som ger dig en skev bild :)
 

Linxskidoo

Välkänd medlem
31 okt 2011
179
1
6
www.youtube.com
Jo har faktisk funderat redan nu på talon 66 mattan men kanske får vänta och ge maskinen lite mer chanser, när det får bli botten så det finns något att betta i kanske den ändra karaktär och att få bort inkörningen kanske gör litegrann oxå. Får väl slänga på ett vkitt annars
 

aeqvist

Välkänd medlem
16 feb 2008
344
5
18
Skellefteå
Drar ungefär samma mängd sås när man har roligt. Effekt behöver sås. Finns ingen maskin som inte dricker bensin när man har roligt :)
 

Monumento

Välkänd medlem
21 jul 2008
1.233
4
38
Norra Sverige
min tar kring 5L nu och då har jag inte gasat mycket alls. Skulle gissa inte så stor skillnad mot den gamla...

Någon annan som har problem eller är man ensam om det?

Stänger av sig själv, går inte starta samt missljud från drivaxeln har jag. Just självklart släkt stift men det är väll standard?=O)
 

snopro700

Välkänd medlem
24 nov 2008
471
1
18
Min tog runt 4l/milen i helgen, då var det transport och djupsnö lek..
Har också ett missljud i min, när jag småbromsar i nedförsbacke ellerbara rullar utför. Som att något kuggar över? Händer aldrig vid gaspådrag..
Vad kan det vara tro?
 

snopro700

Välkänd medlem
24 nov 2008
471
1
18
Är nya mattan extra känslig eller? Aldrig hört det ljudet på tidigare årsmod trots slakare matta