Polaris 2016

K Ström

Medlem
22 dec 2012
46
2
1
Sälen
Någon som vet om man törs använda hela längden ner på gängan på framdämparna eller är det risk för att fjädern "bottnar" vid full komprimering då?


Har en helt ny 39" orginal framvagn liggandes om någon känner sig sugen.
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Någon som kan svara på vad det är för längd på dämparna till 36" framvagn?
(till axys naturligtvis...har inte lyckats hitta info på Google om just det)
 

K Ström

Medlem
22 dec 2012
46
2
1
Sälen
Någon som kan svara på vad det är för längd på dämparna till 36" framvagn?
(till axys naturligtvis...har inte lyckats hitta info på Google om just det)
Kan nog skilja lite beroende på vilken framvagn du väljer. Zbroz använder samma som orginal.
 

Swedn

Välkänd medlem
17 jan 2013
322
2
18
Är sugen på en Z-broz framvagn samt Exit-dämpare till min Axys, ni som kör med Exit dämpare, hur stor upplevs skillnaden mot för orginal? Själv har jag alldrig haft andra dämpare än orginal på mina maskiner.
 

Davajn

Välkänd medlem
19 dec 2012
1.987
266
83
Skellefteå
www.instagram.com
Har också för mig att de är 410mm som gäller på zbroz annars fuckar man upp framvagnsgeometrin. Särskilt när det inte går ställa in cambervinkel på dom framvagnarna!

Anders F detta skrev då iaf Dan åt mig ang AI framvagnen.
"Hey David. 410 will get you closer to stock ride height. I don't like anything over 422mm."

Org passar, men den blir lite högre framtill bara! Men i.om det går justera in camber på AI's framvagnar så funkar det ju.
 

Anders F

Välkänd medlem
7 maj 2011
602
3
18
Luleå
Har också för mig att de är 410mm som gäller på zbroz annars fuckar man upp framvagnsgeometrin. Särskilt när det inte går ställa in cambervinkel på dom framvagnarna!

Anders F detta skrev då iaf Dan åt mig ang AI framvagnen.
"Hey David. 410 will get you closer to stock ride height. I don't like anything over 422mm."

Org passar, men den blir lite högre framtill bara! Men i.om det går justera in camber på AI's framvagnar så funkar det ju.
Har kört std längd på både min Pro -14, TDS -15 samt på denna Axys och har inte märk något negativt. Polaren tycker dock att min är skönare och bättre i styrningen än hans med std a armar och dämpare.
 

K Ström

Medlem
22 dec 2012
46
2
1
Sälen
Har kört std längd på både min Pro -14, TDS -15 samt på denna Axys och har inte märk något negativt. Polaren tycker dock att min är skönare och bättre i styrningen än hans med std a armar och dämpare.
Kan bara instämma. Har kört Zbroz 36" med standard dämpare på både min -13 pro och nu på axysen. Rent krast så ska man väl egentligen ha en aningen kortare dämpare för att få samma höjd på maskinen. Men det lilla den blir högre har jag nog snarare upplevt som positivt. Zboz kräver dock lite moddning utav spindeln.
 
J

Jona$

Modshop säljer dom väll?

Men själv blir det alt impact isf för bättre koncept och färdigt paket för montering.
 
26 dec 2015
36
2
8
Tack. fann dom på modshop.se

Nu är jag på jakt efter en PRO snowflap till min SKS då den som sitter på ser så där fräck ut. :eyebrows:
 

snopro700

Välkänd medlem
24 nov 2008
471
1
18
Min Display var helt död igår när jag startade maskinen efter en natt med kanske 20 minusgrader, har den i varmgarage nu och ska se om den hoppar igång imorgon.
Nån mer som haft strul med nya displayen?
 
26 dec 2015
36
2
8
Min Display var helt död igår när jag startade maskinen efter en natt med kanske 20 minusgrader, har den i varmgarage nu och ska se om den hoppar igång imorgon.
Nån mer som haft strul med nya displayen?
Läste på amerikanska forum att någon där upplevde något liknande, skärmen startar dock tillslut men det tar en stund tydligen.
 

Risto

Medlem
9 dec 2012
41
0
6
Norrbotten
Nå att jag har borta över 20 kammar på 45 mil. Och att första remmen for på 44 mil så tänkte bara om jag är ensammen om att mattan håller skit