Kan nog skilja lite beroende på vilken framvagn du väljer. Zbroz använder samma som orginal.Någon som kan svara på vad det är för längd på dämparna till 36" framvagn?
(till axys naturligtvis...har inte lyckats hitta info på Google om just det)
Topp kvalitet.Anders F nämen va kul. Får min AI 36" framvagn i veckan ser det ut som. Nöjd med din? Byggkvalitén ok? Kör du 415mm/cc dämpare på din?
Har kört std längd på både min Pro -14, TDS -15 samt på denna Axys och har inte märk något negativt. Polaren tycker dock att min är skönare och bättre i styrningen än hans med std a armar och dämpare.Har också för mig att de är 410mm som gäller på zbroz annars fuckar man upp framvagnsgeometrin. Särskilt när det inte går ställa in cambervinkel på dom framvagnarna!
Anders F detta skrev då iaf Dan åt mig ang AI framvagnen.
"Hey David. 410 will get you closer to stock ride height. I don't like anything over 422mm."
Org passar, men den blir lite högre framtill bara! Men i.om det går justera in camber på AI's framvagnar så funkar det ju.
Kan bara instämma. Har kört Zbroz 36" med standard dämpare på både min -13 pro och nu på axysen. Rent krast så ska man väl egentligen ha en aningen kortare dämpare för att få samma höjd på maskinen. Men det lilla den blir högre har jag nog snarare upplevt som positivt. Zboz kräver dock lite moddning utav spindeln.Har kört std längd på både min Pro -14, TDS -15 samt på denna Axys och har inte märk något negativt. Polaren tycker dock att min är skönare och bättre i styrningen än hans med std a armar och dämpare.
Frank på Mountain Speedshop i Åre är det väl som tar in till Sverige. Jag har köpt mina genom honom och kan verkligen rekomendera killen. Trevlig och superservice!Vart köper ni era Zbroz och skinz a armar? Finner inte en enda webbutik som säljer dessa.
Ostadig? Hur menar du? Bara hunnit 20mil än ingen rem trasig.Någon annan som upplevt att 66mm original mattan är fruktansvärt ostadig?. Och hyr långt har ni tagit er på era remmar?
Läste på amerikanska forum att någon där upplevde något liknande, skärmen startar dock tillslut men det tar en stund tydligen.Min Display var helt död igår när jag startade maskinen efter en natt med kanske 20 minusgrader, har den i varmgarage nu och ska se om den hoppar igång imorgon.
Nån mer som haft strul med nya displayen?