Polaris 2016

Monumento

Välkänd medlem
21 jul 2008
1.233
4
38
Norra Sverige
Var upp och körde i fjällen nu och då jag lastar maskinen ser jag att mattan är gode nött på vänster sida luddig som fan och trådar som hänger ut från mattan... mest troligt går den snett då också :/

Ja kan nog vara så, vet inte riktigt vad dem har tänkt göra, min ÅF sa att jag kunde köra så dem får väll byta mattan och fixa problemet när dem vet hur/varför problemet finns.

Just nu känns det som man skulle väntat en säsong innan man köpte Axys så kanske iaf 30% av alla fel försvunnit haha.
 

prormk163

Välkänd medlem
10 jan 2012
1.658
7
16
Pajala
Nya stänkan(3" maskin) verkar bra för kylningen när det blir hårt, men tror den är för hård, var tveksam om den är bra i löspuder, känns ju som ett spad blad... Sen verkar den ju inte hålla, min är sprucken i bäge kanterna, typ 3-4cm.ner från yttre nitarna
tacka vet jag pro ride stänkan, kändes mkt.bättre...
 
26 dec 2015
36
2
8
Hej. En fråga om Aspen 95, 98 och 102 oktan.

Jag undrar hur motorn i min SKS 2016 mår av att köra på den typen av bränsle? Gissar på att det ska funka väldigt bra och är att föredra om man har råd att köra på det?
 

GoPro

Välkänd medlem
28 nov 2010
807
6
18
haha trodde jag förra året med, men efter ex antal remmar så vete fasiken haha.
Fick byta rem igår, 2 remmar på 110 mil nu. :bigsmile:
Nog om det, tråkigt att maskinerna inte är riktigt testade och att problem uppstår.. Samma sak varje gång hos alla tillverkare.
Hoppas det blir bättre till nästa år för lite sugen är jag allt.

Gott nytt på er :ciao:
 

erilar

Medlem
1 jan 2000
30
0
1
Är det nån som vet priset på de nedre a armarna till axys? Krökte min vänstra efter en smäll mot en sten...
 

Tengil

Välkänd medlem
23 mar 2005
823
48
28
Dvärsätt, Jämtland
Som många andra här så har även jag problem med missljud från matta/drivaxel. Har sträckt mattan enligt boken men ingen skillnad. Det låter mest i låg fart. Men som någon skrev tidigare så kanske det går till sig när mattan har nött in sig. Man får iaf hoppas det annars får den åka in till handlaren..
 

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
Nya stänkan(3" maskin) verkar bra för kylningen när det blir hårt, men tror den är för hård, var tveksam om den är bra i löspuder, känns ju som ett spad blad... Sen verkar den ju inte hålla, min är sprucken i bäge kanterna, typ 3-4cm.ner från yttre nitarna
tacka vet jag pro ride stänkan, kändes mkt.bättre...
Som man hade på känn. Monterade aldrig min utan sålde den och hängde dit den gamla Pro stänkan.

Skickat från min SM-G925F via Tapatalk
 

Anders F

Välkänd medlem
7 maj 2011
602
3
18
Luleå
Kör med 36" på min och kan bara säga-Byt

Inga som helst nackdelar och inte på något sätt vinglig eller rank!

Hmm är det därför min matta fransar på vänster sida......?
 

asteken

Välkänd medlem
31 aug 2014
233
1
18
Kalix
Min original framvagn kröktes idag av en lättare stöt mot en sten..
Tog ett spännband och fäste i spindeln och andra delen i bilen och skulle dra till den lite så det var körbart resten av dagen. Sen backa jag med skotern två gånger och då gick a-armen av. Riktigt veka är dom!
 

Erikxson

Välkänd medlem
16 jan 2012
346
0
16
Uppland/Hälsingland
Min original framvagn kröktes idag av en lättare stöt mot en sten..
Tog ett spännband och fäste i spindeln och andra delen i bilen och skulle dra till den lite så det var körbart resten av dagen. Sen backa jag med skotern två gånger och då gick a-armen av. Riktigt veka är dom!

Försökte rikta min igår, men den var nog alldeles för böjd för att gå att rikta. Sprack när vi rikta tillbaka den.